31 października 2011

BRP Sandbox: Wyspa #1

Poniżej wstęp do sandboxowania 1 na 1, ale na innym heksowym systemie niż w OD&D i z wykorzystaniem silnika Basic Role-Playing (zbudowanym bardziej na sposób CoC niż RQ).
Ruszam po raz drugi ze starym sandboxem na BRP, ogólny temat (bo nie fabuła) wzięty jest z serialu Lost: międzykontynentalny lot kończy się katastrofą na tajemniczej, egzotycznej wyspie. Opracowałem 40 NPCów-pasażerów i narysowałem na heksach zarys wyspy – w środku nie ma nawet rzeźby terenu – sam nie wiem, co na niej jest. Podczas pierwszej próby prowadzenia tego motywu wyszło na to, że liczne interakcje z NPC-ami i różnorodne motywacje postaci na tyle spowalniały grę (wyszedł ping-pong), że po pierwszej sesji stwierdziłem, że sensowniej jest grać 1 na 1. Poprowadziłem w sumie 5 sesji, w świecie gry upłynęły 2 dni. Rozegraliśmy ich zbyt mało, ale z grubsza wyszło całkiem przyzwoicie. Za drugim razem od początku będzie to jedynka.

W miarę możliwości, chęci i czasu będę wrzucał na Inspiracje rady / uwagi co do sandboxowania opartego na takim motywie na przykładach z sesji.

Początkowe założenia:
  • Realia niefantastyczne: tym razem zero dinozaurów, ufoków i hobbitów; czasy współczesne
  • Nacje euroamerykańskie: problemy z komunikacją i obyczajowością. W Lost tego brakowało.
  • Brak chronologii: nie posiadam żadnej rozpiski wydarzeń.
  • Brak mapy i historii wyspy: teren i tło tworzone w toku ew. eksploracji na silniku systemu heksagonalnego Judges Guild, BECMI D&D, AD&D 2E i Outdoor Survival.
  • Brak określonej konwencji: chociaż wszystko pójdzie zapewne w thriller / romans; unikam przyciężkawego psychologizmu, politycznej nudy i „walki o przetrwanie & kobiety”.
  • BRP: zasady Fatigue Points, Sanity Points i Major Wound. Uproszczona walka – w stylu CoC. Zostawiłem Power Points i Bronie Energetyczne (bazowe 00%) – kto wie, co tam siedzi w buszu. ;)
Parametry mapy:

Postanowiłem używać mniejszej matrycy z numerowanymi heksami i mini notatnikiem u dołu (miejsce na numer pola i notkę o tym, co tam odkryto). Obszar jest na tyle duży, że nawet z pominięciem interakcji między postaciami i "ogarnianiem" sytuacji przez rozbitków, sama jego eksploracja zajmie kilka(naście) sesji.
  • Wyspa zajmuje jedną matrycę / planszę (OS). 1 Heks = ~8 km.W najszerszym miejscu posiada ~200 km.
  • Nieobciążona postać pokonuje 3 heksy "czystego" terenu; każdy inny rodzaj terenu ma większy koszt przejścia. (OS/AD&D).
  • Rzeźba terenu generowana jest w locie w oparciu o rzuty kostką (JG Book of Islands).
  • Zasięg widzenia postaci jest bardzo ograniczony (AD&D) ze względu na dżunglę, więc nie muszę opisywać terenu z heksów sąsiednich.
  • Wygenerowany i odwiedzony heks oznaczany jest klasycznie: odpowiednimi kolorami i ikoną rzeźby terenu (BECMI D&D). Używamy zawsze kredek na wypadek potrzeby korekty wynikłej ze zgubienia się postaci i zamalowania złego heksu.

2 komentarze:

smartfox pisze...

Czekam na dalsze uwagi i raporty. No i do kolejnego spotkania przy browarze:).

Ojciec Kanonik pisze...

Się zobaczy, a na browca zawsze (sesję może da się skręcić). :)