30 marca 2009

CośtamKoń

Aktualizacja: Blog James'a Maliszewskiego, Grognardia istnieje już rok. Tu mała retrospekcja.

Obejrzałem filmik na blogu Borga (tego od Dżezgotu) pokazujący kolejkę przed jakimś tam konwentem w Polszy. Ilość ludzi zrobiła na mnie spore wrażenie, bo gdy ja bujałem się po konach, chlałem i rzygałem w organizatorkach Szedariad czy dzieliłem karimatę z losową (d3-1 do wyboru) fundomowiczką, to tak ze 100-300 osób przyjeżdżało na tego typu zloty. No, trzysta, to już była pełna ekstrawaganza i esprit. Pamiętam któryś tam Krakon, prawie 1000 osób. Pomyślałem sobie wtedy: "Ojapierdolę, GenCon".



No ale wcześniej takich kolejek raczej nie uświadczyłem, bo cała czeladź mieściła się zawsze w przedsionku lub leżała już nawalona w krzakach w promieniu paruset metrów od terenu konwentu (krzaki+13% do hide in shadows). Tłumy zaczynały się w okolicach 95 roku+. Dzisiaj prezentuje się to nieźle (chociaż może to wina organizatorki - ta kolejka[?], albo wyjątkowy Con[?]) i szkoda, że nie przekłada się na wielkość rodzimego rynku RPG.

W jednej kwestii nic się nie zmienia od czasów PRL-u. Ciągle kolejki i nadal ocet na półkach (to à propos jakiegośtam niemożebniewyjebiaszczego, bardzo nowatorskiego i potrzebnego w Polszy, ale niewydanego-a-zapowiadanego od dawna systemu). Howgh.

---
Anegdota z Szedariady V (bodaj). Akcja w męskim kiblu, myję ręce po, wchodzą dwie pomalowane na wampiry dziunie z jakiegoś PEŚM-u chyba i dialog (wrzuciłem nieświadomie invisibility, bo mnie nie zobaczyły z pół metra) :


-" Ja pier...ę mam okres, kur...a"
-"No to przeje...ne. Wzięłaś tampony?"
-"Mam, ale jak się X [specjalnie wykasowałem pseudonim, bo to chyba ktoś znany wtedy był] będzie do mnie dobierał, to go chyba zaje..ę".



I tylko koni żal...

9 komentarzy:

Borejko pisze...

tego od Jass-Gottu [Borejko quote]
Widzę że dygasz przed sądami dalej.

Ojciec Kanonik pisze...

Jasne, że dygam, bo prawa autorskie, to prawa autorskie, nie?

Ojciec Kanonik pisze...

Lepiej?

Albino pisze...

Dobre :D Ja przestałem jeździć na konwenty po VIII Szedariadzie. :)

Albino pisze...

Wrzucam post i znikam na jakiś czas. Zajrzyj na pocztę.

Nimsarn pisze...

I tylko Ocet zostanie po nas na półkach. Piękne podsumowanie polskiego rynku RPG.

Ojciec Kanonik pisze...

Ano. Ciekawe ile w tym roku wyjdzie w Polsce systemów / dodatków - nawet nie mówię o nowościach, bo to nierealne, a o grach sprzed dwóch / trzech lat. Odliczając, oczywiście, rzeczy ze stajni Trzewiczka. ;)

Borejko pisze...

Trzewiczek to niewiele robi. Ale na tle innych imaginujących cóś tam sobie wydawnictw jest gigantem na miarę WoTc hłeh

Ojciec Kanonik pisze...

No tak, w skali krajowej Portal to WotC - wystarczy, że cokolwiek robi.