10 czerwca 2009

Anaboria: transport

Wszystkie pojazdy opisane są w The Complete Barbarian's Handbook, ale z łatwością można znaleźć informację o nich na necie - są to znane na Ziemi środki przemieszczania się, a przełożenie ich na mechanikę AD&D nie stanowi większego problemu. W CBH znajdują się już gotowe. Na czas obecny to jedyne środki transportu występujące na sesjach dziejących się na Anaborii.



* Górale opanowują coraz lepiej chów jaków i wykorzystują je nie tylko na skóry, ale (obok psów) do ciągnięcia różnego rodzaju sań. Pojazdy: sail sled (zwane bikik), hide sled, runner sled oraz enclosed sled.

* Pośród niektórych plemion mieszkańców Równin, znaleźli się tacy, którzy nauczyli się łapać, ujeżdżać i tresować konie. Wykorzystują je do polowań, wędrówek, szybkiego zwiadu oraz transportu. Pojazdy: sanie na kłodach, passanger wheelbarrow, travois, kayak.

* W bagiennych, gęsto zalesionych rejonach wysp M'Głowy wykorzystuje się wyłącznie transport rzeczny. Pojazdy: kufa, canoe, dugout canoe.

* Czarnoskórzy udomowili wielbłądy i potrafią je krzyżować. Wykorzystują je także do transportu. Pojazdy: passanger wheelbarrow, coconut raft oraz palm boat.



I kilka innych szczegółów wziętych z sesji (O. K.):

* Ogólny podział i hierarchia społeczna prezentuje się następująco i jest najczęściej występująca i powszechnie przyjętą:

Wódź i jego rodzina
Starszyzna i bohaterowie plemienia
Cała reszta
Niewolnicy

Niewolnicy są nieliczni, zwykle jednostki, które naruszyły plemienne tabu i jeńcy wojenni, którzy wymieniani są z plemieniem przeciwnym na swoich.

* Szamani z kasty Medicine-Man / Medicine-Woman odpowiadają za rytuały pogrzebowe. Grając postacią z tym kit, nie może odmówić odprawienia rytuału (musi zostać odprawiony przynajmniej chadag lub wysypana szczypta soli na zwłoki) podczas pochówku. Ergo: każdy taki szaman nosi woreczek z solą. Dodatkowym bonusem, który może dopuścić DM jest to, że sakralna sól ma te same "moce" co klasyczna święcona woda (której nie ma, rzecz jasna, na Anaborii; zadawanie obrażeń nieumarłym, etc.).

* Modele technologiczne barbarzyńców dość mocno odstają od spotykanych XVI wiecznej Europie. Główne wyspy to Primary / Transitional (bez koła); Aleyeska – Transitional; Wyspa Środka – Advanced; Tęczowa Wyspa – Advanced. Szczegółowy opis stopni zaawansowania znajduje się w CBH.


Ilustracja: F. Frazetta.

Brak komentarzy: