7 lipca 2009

Underworld: Glif

Jako że forum NewPlay zdaje się padło było i z braku nowych postów pewnie zostanie przez hosta zamknięte, to wrzucam u Ala kilka rzeczy stamtąd. Pierwsza to opis działania glifów z Underworld, który miał pojawić się w Megadungeon - projekcie Jamesa Maliszewskiego. Glif w tej postaci, chociaż napisany pod OD&D, pasuje do każdego systemu lub świata fantasy, w którym wiodącą rolę ma konflikt "kosmicznych sił" i pojawia się Chaos, np. Elric!, Greyhawk, Corum, Stormbringer, Dragonlance, etc.


***

TŁO
Plotki głoszą, że istoty Chaosu z lochów podklasztornych zastosowały jakąś tajemniczą broń w bitwie o jeden z mnisich, dobrze strzeżonych przyczółków w jaskiniach. Wlali niekontrolowany dweomer Chaosu w formę glifów i rozproszyli je po pierwszym i drugim poziomie. Niewidzialne i nieprzewidywalne dryfują w ciemnościach do dziś. Nie jest to spotkanie wynikające z tabeli spotkań losowych.

MECHANIKA
Częstotliwość rzutów na jego pojawiania się ustala Referee. Po ustaleniu co ile rund / tur / godzin / dni pojawia się glif, szansa na spotkanie to 1-5/d20 (może być dowolnie inna, ale zbyt częste spotkania z Glifem mogą szybko skończyć się katastrofą wyprawy). Glif pojawia się w powietrzu znikąd. Jeśli zostanie napotkany przez PC i w ciągu rundy nie zostanie usunięty (dispell magic i podobna magia), rzut d10:

1 - Jeden z PC zmienia płeć (bez st) na 1 dzień. 50% na uzdrowienie wszystkich ran, straconych leveli, wyleczenie trucizny i choroby losowego PC.

2 - Glif przywołuje (tabela spotkań dla tego poziomu) albinoskie [mogą być inteligentniejsze od typowych ;)] wersje normalnych istot. 15% na utratę wzroku przez losowego PC.

3 - Glif otwiera przejście do sekretnej komnaty mnichów (zawartość up to Referee). 25% na wybuch glifu (jak fireball: 6d6)

4 - PC rzucają vs spells, jeśli komuś nie wyjdzie, traci całe owłosienie. 45% na zamianę ciał na 1 turę między dwoma losowymi PC.

5 - Glif wędruje za grupą wydając głośne dźwięki (zwiększa szansę i częstotliwość losowego spotkania). 20% na utratę słuchu przez losowego PC.

6 - Nic się nie dzieje, glif znika po 5 rundach.

7 - 1 z PC zamienia się w potwora na 2 rundy - kontroluje Referee (rzut na tabelę spotkań dla tego poziomu). 25% na pojawienie się złota (100 gp) w sakwie losowego PC

8 - Wszystkie niemagiczne metalowe przedmioty w promieniu 10 m. rdzewieją. 15% na umagicznienie (+1) jednego niemetalowego przedmiotu.

9 - Teleportacja drużyny do ruin monastyru powyżej. 20% na utratę kończyny na 1 turę przez losowego PC.

10 - Glif zsyła na PC wizje krwawych walk mnichów i opata z istotami Chaosu (Referee może podać wskazówki co do pułapki, zagadki czy ukrytego skarbu). 35% na utratę mowy losowego PC.

3 komentarze:

Borejko pisze...

Szkoda...tego New Play...Teraz to wyglada na One season play

Nukereal pisze...

Tak wyszło, no nic. Chciałem w żaden sztuczny sposób nie podtrzymywać fora, jak już mówiłem - neutralny grunt do dyskusji. Nie przyjęło się, no nic. Z perspektywy czasu miałem od razu połączyć z Dweomerem. My bad.

PS. Fajnie, że choć coś się uzbierało wartego uwiecznienia tam. ;)

Ojciec Kanonik pisze...

No trochę szkoda, ale ciągnąć tego na siłę sensu nie ma.