9 października 2009

Pulp RPG

Zaktualizowana lista ponad 55 systemów pulp RPG - od czasów 3LBB po Savage Worlds. Amerykańska pulpa miała niebagatelny wpływ na popkulturę i samo RPG, więc nieważne czy zagra się w old schoolowe systemy konstytuujące to hobby w latach 70-tych, czy w nowe pozycje, których jest na rynku całkiem sporo - na pewno warto rozegrać sesyjkę w preferowanym gatunku pulpy. Podoba mi się, że po okresie mody na Deep Immerse 'N' True Storytelling, pulpa przeżywa w US swoją drugą RPG-ową młodość. Mnie osobiście drażni w nowej pulpie tylko etykieta "filmowości" i "hollywoodzkości" przyczepiana do prawie każdego podręcznika. Widać minęły czasy "literackości", "komiksowości" i Appendixów N. Albino dodał i zalinkował kilka pozycji njuskulowych (thx). Wykaz jest z pewnością niekompletny, więc jeśli ktoś zna jakiś pulpowy system, którego tu nie ma, zapraszam do komentarzy.



A Dirty World (Stolze)
Adventure! (White Wolf)
Adventures & Expeditions by Gaslight (Johnston)
Adventures in Science (Thousandpress)
Against the Reich! (Memento Mori)
All Flesh Must Be Eaten: Pulp Zombie (Eden Studios)
Astounding Tales! (Whitehouse)
Arduin (Grimoire Games)

Barbarians of Lemuria (Beyond Belief Games)
Basic RolePlaying (Chaosium)
Buck Rogers XVVC (TSR)

Cadillacs & Dinosaurs (GDW)
Call of Cthulhu (Chaosium) [+ Pulp Cthulhu]
Call of Cthulhu: Delta Green 1939-1945 (Pagan Publishing)
Crimson Skies (Microsoft/FASA)
Conan (TSR)
Conan RPG (Mongoose Productions)

Daredevils (FGU)
Dark Continent (Chaosium)
Dime Heroes (Deep7)
Dirty 30s! (Paper Dragon)
Dungeons & Dragons (TSR)
Dying Earth (Pelgraine Press)

Forgotten Futures (Rowland)
Forbidden Kingdoms d20 (Otherworld Creations)

Gamma World (TSR)
Gangbusters (TSR)
Gangster! (FGU)
Gear Krieg RPG (Dream Pod 9)
Golden Hero Pulp d20 Sourcebook (Pisces All Media)
Grim Tales (Bad Axe Games)
GURPS: Cliffhangers (Steve Jackson Games)

Hollow Earth Expedition (Exile Game Studio)

Indiana Jones (TSR; WEG)

Justice Inc ( Hero Games)

Lost in Smaragdis (darmowy PDF)

Mars: The Roleplaying Game of Planetary Romance (Adamant Entertainment)
Mean Streets (7 Deep)
Mercenaries, Spies, & Private Eyes (Flying Buffalo)
Mutant Future (Goblinoid Games)
Mutants & Masterminds: Legacy of Justice: The Pulp Era (Big Finger Games)

Pulp Era (Chapter 13 Press)
Pulp HERO (HeroGames)
Pulp Heroes .45 Adventure (Rattrap Productions)

Ravaged Earth (Reality Blurs)
Realms of Cthulhu (Reality Blurs)
Rolemaster: Pulp Adventures (I.C.E.)

Savage Worlds (Pinnacle Entertainment) [+ Solomon Kane, Slipstream, Pulp]
Shades of Earth (HinterWelt Enterprises)
Space 1889 (GDW)
Spirit of the Century (Evil Hat Productions)
Starblazers Adventures (Cubicle 7)

Terra Incognita: The NAGS Society Handbook (Grey Ghost Press)
The Film Noir Role-Playing Game (Archon Gaming)
Thrilling Tales d20 / Savage Worlds (Adamant Entertainment)
Torg (West End Games)
Two-Fisted Tales (Politically Incorrect Games)

11 komentarzy:

Borejko pisze...

Fajna lista, podsyłałem chyba Paladynowi coś w tym guście, ale tyle tego nie było.
Pozdrówka.

Ojciec Kanonik pisze...

Pewnie jest tego więcej (chociażby Fallout PnP), ale z tych znanych lub istotnych w historii hobby i na dzisiejszym rynku są chyba wszystkie. Kilkunastu na oczy nie widziałem (głównie Indie), dopiero jak Al pododawał, to się o nich dowiedziałem. Z tego spisu znam dobrze (prowadzenie/granie) może z 7-8 sztuk.

Pozdrówka.

smartfox pisze...

A w poniedziałek przychodzi moje BRP :).

Piotr Koryś pisze...

http://realityblurs.com/wordpress/?page_id=501

http://realityblurs.com/wordpress/?page_id=911

Oba pulpowe - RoC ma 4 style gry, jeden to taki 2-fisted pulp.

A Slipstream PEG tez bt pasowal. Ja wiem, wsio na SW, ale to osobne systemy. Pulpowy tez jest Solomon Kane.
A tak w ogole, to jeszcze cos poszukam, moze cos znajde?

Ojciec Kanonik pisze...

@Smart
Good choice. ;)

@PK
Głównie Solomona i Slipstream miałem na myśli dając link do SW (i dodatek Pulp). ;) W sumie to CoC: Pulp Cthulhu też powinno być osobno.

Ojciec Kanonik pisze...

@Jeszcze PK
Za gierki Reality Blurs dzięki! Wiedziałem, że Chaosium dało komuś licencję na SW Cthulhu, ale zapomniałem poszukać i dodać). :)

Pozdro

Piotr Koryś pisze...

@OK - a to wiele zmienia :) W sumie same SW jest pulpowe, pod wzgledem mechaniki, do tego swiaty i dodatki. Ale jest pare zupelnie pulpowych rzeczy.
No to jeszcze na koniec - http://www.rpgnow.com/product_info.php?products_id=64454&src=FrontPage

Mam jeszcze uwage co do Indiany - w koncu powinien byc w 2 wersjach - TSR i WEG.

A CoC Pulp juz wyszlo? Moglem przegapic, choc czekam dosc dlugo i nie powinienem.

Ojciec Kanonik pisze...

Niestety, Cthulhu Pulp w przyszłym roku (zrobiłem trochę jak Norwedzy z Obamą + pimp BRP ;) )

http://www.chaosium.com/article.php?story_id=78

Tak czy siak, SW jest na liście jako całość + parę rzeczy, każdy znajdzie coś dla siebie. Co do Indiany, racja, dodałem WEG.

Ojciec Kanonik pisze...

Thrilling Tales już jest, dodałem tylko wersję do SW.

Piotr Koryś pisze...

TT widzialem, wrzucilem jako ciekawostke. A Pulp CoC wylazi od paru lat, mam nadzieje, ze w koncu wyjdzie :)

Ogolnie - dobra robota!

Ojciec Kanonik pisze...

Dzięki. Też mam nadzieję, ze w końcu CoC Pulp w końcu wydadzą. :)

Pozdro