27 lutego 2010

Vintage Month #2

Okołogrowe
- Kawał dobrego pamiętnikarstwa Roberta Kuntza.
- Notka Jeffa Grubba o tym, że Roger E. Moore, to jedyny prawdziwy Roger Moore, reszta to klony. ;)
- Wywiad z Ianem Livingstonem i Stevem Jacksonem.
- Wywiad z Jane Wells: I i II.
- Key podesłał mi linka do strony, którą kiedyś widziałem i zapomniałem, gdzie jest: The Museum of Role Playing Games
- Dwa nowe, sandboxowe AP-eki z... polskiej blogosfery!Tajemniczego Pana C oraz Roberta. Pewnie przypominać nie trzeba, że kampania sandboxowa Smartfoxa nadal się rozwija - tutaj.
- Writers reminisce about Dungeons & Dragons.
- Jak niektórzy pewnie już wiedzą, do gry powraca Judges Guild. Po kilku latach znikomej aktywności (Wilderlands do d20 i w zasadzie nic więcej), syn Wielkiego Boba, Bob Bledsaw II animuje różne zarzucone, stare projekty i kontynuacje podręczników z lat 70-tych. Tutaj.
- The Escapist:


OSR
- Mike Mearls (boss od systemu My Little Pony 4E by WotC) po raz kolejny dokonuje self fellatio nad OD&D. Ciekawe kiedy wyleci z WizBro za pisanie o THE D&D. ;) Mało tego... gość (po raz kolejny) wkręca się w OSRIC-a. Hyh <- rechot historii. ;)
- Rob Conley i jego projekt zebrania ważniejszych miejsc w sieci dotyczących old school RPG i OSR. Rob ma w planach wydać specjalny CD z podstawowymi materiałami z tych stron + recenzowane przeze mnie The Majestic Wilderlands.
- Cieszy też fakt, że powraca najstarszy zin OSR-u: OD&Dities.tutaj (płatny,w przeciwieństwie do poprzednich - a to ci siurpryza) Najnowszy numer dostępny jest
- Nowy materiał:
Homebrew i poprawki do D&D: Rules Cyclopedia (PDF free)
The Assassins Of Abu-Dala do AD&D 1E (PDF Free)
Advanced Edition Companion do LL (PDF 6$)
Maxolt's Magical Menagerie do S&W (PDF 1$)
Old-School Psionics (PDF 3$)
AA #12: The Barrow Mound of Gravemoor do OSRIC (PDF 6$)
The Rebel Faction dla OSRIC (Bundle; 7$)
Shattered Skull do OSRIC (Bundle; 7$)
The Awakening dla OSRIC (Bundle; 7$)
Wilderlands of High Adventure: 100 Street Vendors of the City State do C&C (PDF 12$)
- Świetne interpretacje OD&D z Philotomy's Musings w formie suplementu w PDF. (free PDF)
- Do ściągnięcia próbka nowego systemu Raggiego (wydany ma być w
boxie; kolejny retroklon Classic D&D), Weird Fantasy RP.(Free PDF)
- TARGA i ich International Traditional Gaming Weekend
- Karty postaci do różnych systemów (trochę retro: do B/A D&D, Boot Hill).


BRP
- Bogowie z uniwersum M. Moorcocka: Gods of Law
- Basic RolePlaying w Fantasy Ground II. Pierwsza instrukcja: User Guide.
- Recenzja BRP sprzed kilku miesięcy - przede wszystkim dla niezdecydowanych czy kupić.
- Tekst licencji Chaosium, który warto umieszczać we własnych publikowanych projektach.
- Fajna stronka poświęcona BRP/RuneQuest (i nie tylko).
- D101 Games i ich produkt pod d100 Chaosium: Savage North.
- Darmowy PDF z historycznym settingiem Warriors of Alexander.
- Nieaktualizowana strona z ciekawym, historyzującym settingiem do BRP: De Gesta Francorum et aliorum Hierosolimitanorum.

11 komentarzy:

Omlet pisze...

Mogłeś napisać po ile stron mają owe płatne PDFy. Tak raczej dla śmiechu.

Ojciec Kanonik pisze...

W tym miesiącu nie jest tak źle pod tym względem. ;)

Btw. Key-Ghawr wpadł jakiś czas temu na cotygodniowe "Inspirujące Cytaty" (coś w stylu cyklicznego Stockings Day ;) ), ale widzę, że zacząłeś coś takiego umieszczać. Ehh. ;)

Omlet pisze...

Nie, to raczej jednorazowe :D

smartfox pisze...

Dzięki za namiar na nowe SBoxowe raporty.

Co do BRP. Zaczynam niedługo (pewnie w oparciu o platformę blogową) kampanię PBF. Dawno temu obiecana, nie wypada się wycofać (choć w PBFach nie siedzę już), zwłaszcza, ze fajne graczki. Niue bardzo mi się chce bawić paraliteracko, więc zamierzam wykorzystać mechanikę BRP.

Quick-start wystarczy absolutnie na moje potrzeby, prawda?

Ojciec Kanonik pisze...

zwłaszcza, ze fajne graczki

Mówiłeś o tym żonie? ;)

Quick-start wystarczy absolutnie na moje potrzeby, prawda?

No pewnie, byle ten ostatni:

http://basicroleplaying.com/downloads.php?do=file&id=307

smartfox pisze...

"Mówiłeś o tym żonie? ;)"

Eeeech, zazdrość to takie niskie uczucie :D

A co do QS - dokładnie o tym mówiłem. Myślę jeszcze nad sposobem wprowadzenia tej mechaniki do gry via blog. Nie jestem zwolennikiem metod a la "Fantasy Grounds", ale chyba nic innego nie zostanie. Skype odpada (choć to też tylko proteza).

Key-Ghawr pisze...

Z quote-days chyba trochę poczekamy. Znalazłem kilka fajnych cytatów, ale nie bardzo mam czas na robienie dużej kwerendy.

A propos BRP, a właściwie trochę z boku, to zastanawia mnie RQ II (ten od Mongoose). Miałem w ręku ich pierwszą wersję i była trochę zrypana, ale nowa zapowiada się całkiem nieźle. Trochę zachęciła mnie recka na rpg.net. Jakoś nie bardzo mi się chce przystosowywać BRF do klimatów fantasy - i wybiorę gotowca.

Ojciec Kanonik pisze...

Ale po co przystosowywać? Wybierasz potrzebne Ci opcje, coś z rozdziału "Power" i bez grama homebrew masz co chcesz. Od pulpy, przez superheroic fantasy po dark z SANITY, Zakazaną Wiedzą, sorcery, itd. Musisz tylko opracować od podstaw kampanię, co niczym nie różni się od 95% oldschoolowych systemów. ;)

Mongoose RQ - miałem okazję czytać jedynkę - padaka. Myślałem, że podstawka to jakiś żart. ;) Ale jest do niej sporo dodatków, a z tego co pisał Robert (ten od sandboxa RQ z linków powyżej), ma sporo materiałów i to z pewnością inaczej wygląda. RQ "II" ponoć jest napakowany większą liczbą informacji i stuffu więc pewnie jako starter jest znacznie lepszy niż podstawka "I".

Key-Ghawr pisze...

W sumie zawsze mam jeszcze RQ II (ale ten od Chaosium). Nigdy nie prowadziłem, ale chyba przetestuję przy najbliższej okazji. Nie omieszkam zostawić świadectwa na blogu. Próbowałem z RQ III (AHG) ale to kompletna porażka.

Ojciec Kanonik pisze...

RuneQuest by AHG to coś jak D&D by WotC. ;) Jak masz oryginalną (i genialną) Dwójkę, to nawet nie ruszaj wersji Mongoose. Szkoda kasy - no chyba że koniecznie chcesz.

Key-Ghawr pisze...

Czytając oryginał RQ, mam wrażenie bardzo dużego przywiązania mechaniki do Gloranthy (mimo, że autorzy piszą we wstępie o pewnej uniwersalności systemu). Po prostu z lektury samej podstawki średnio mnie bierze klimat settingu Stanforda (a żadnych dodatków nie mam). Stąd zastanawiam się nad MRQ II. Ale jeszcze wczytam się w recenzje, zajawki. No i najpierw poprowadzę oryginał Chaosium.