26 kwietnia 2010

Ixta Byt Niecierpliwy

Tło dla przygód agentów SIS do Hollow Earth Expedition.
Istota żyje na skalistej Czarnej Planecie, która zawiera śladowe ilości tlenu i pożywienia. Prymitywni Łysogłowi otaczają ją boskim kultem i znają jej gniew, temperament i nienasycony głód. Poddane plemiona nie potrafią opisać Ixta. Jedni twierdzą, że wygląda jak jedna z nich: łysa, z płaską głową osadzoną na karłowatym, umięśnionym ciele. Inni powiadają, że to masa czystej ektoplazmy wytwarzającej atmosferę Czarnej Planety. Ostatnia wersja wyjaśniałaby niecierpliwość i wieczne poddenerwowanie Ixta. Aby przetwarzać kosmiczne promieniowanie na tlen, istota musi ciągle jeść. Każda wyprodukowana porcja powietrza dla jej poddanych kosztuje życie kilku skalnych szczurów oraz samych Łysogłowych. Byt Niecierpliwy pożąda ponad wszystko jednego: sekretu podróży między planetami. Nieopisywalna, zmiennokształtna  masa neuronów i ektoplazmy niejednokrotnie porywała przybyszów z innych światów, by opanować tą technologię. Bez skutku.

Primary Attributes
Body 2; Dexterity 4; Strength 3; Charisma 0; Intelligence 1; Willpower 2
Secondary Attributes
Health 4; Size 0; Initiative 5; Move 7; Defense 6; Perception 3; Stun 2
Skills
Brawl: 7; Stealth: 8; Survival: 3
Talents
Alertness, High Pain Tolerance
Flaws
Hunger, Rage

Ixta potrafi wyemitować stożek jasnego światła, które pozbawia ciężkości każdą ofiarę. Więzień może być przetransportowany w pobliże Bytu Niecierpliwego. Bogini Czarnej Planety potrafi komunikować się telepatycznie, ale nie umie czytać myśli ofiary. Łysogłowi powiadają też, że Ixta opuszcza raz na sto lat swoje leże po to, by kopulować z najokazalszym przedstawicielem ich gatunku. Mężczyzna jak i Bogini umierają podczas ekstazy, a ciało partnera zostaje wchłonięte w pulsującą ektoplazmę umierającej Ixta. Po 3 dniach, Niecierpliwy Byt zmartwychwstaje jako Wieczna Inkarnacja i przez kolejny wiek egzystuje w swoim leżu. Ixta ma tego dość, chce opuścić planetę za wszelką cenę i pozbyć się brzemienia podtrzymywania życia na Czarnej Planecie. Chce podbić nową planetę, na której mogłaby żyć wraz ze swoim ludem.        

Pod eteryczną postacią pięknej Izabo, Niecierpliwy Byt przyciągnięty zostaje ku Wewnętrznemu Słońcu planety Ziemi. Zstępuje ku osadzie zdegenerowanych Atlantów jako Matka Nieba i przez 7 lat nakłania plemię do wynoszenia na powierzchnię Ziemi ich prastarych, rodowych artefaktów (umożliwiających, m. in., podróże kosmiczne). Niejaki Robert Lusser (z niemieckiej kompanii Fieseler) wchodzi w posiadanie części rakietowych. Wraz z wysokopostawionymi przedstawicielami Thule-Gesellschaft zamyka się w samotni koło Rostock. Nawiedzany wizjami Matki Nieba, konstruuje specjalny pocisk przystosowany do przetransportowania ektoplazmy Niecierpliwego Bytu z Czarnej Planety na Ziemię. Rakieta jest niemal gotowa, załoga czeka na wyborowego oblatywacza oraz dostawę paliwa.

Tu pojawiają się agenci wywiadu brytyjskiego. SIS otrzymuje plany samotni od tajemniczych ludzi, z którymi od lat współpracuje przy sprawach dotyczących technologii. Terra Arcanum

Ekipa ma: 
* Dostać się do środka.
* Wykończyć Lussera i nazistowskich okultystów.
* Zdobyć wszystko nad czym pracowali. 
* Ustalić skąd naziści dostali starożytną technologię oraz skontaktować się ustalonym szyfrem przez ich telegram z SIS.
* [Jeśli osiągną poprzednie cele, pojawi się kolejny rozkaz] Wyeliminować Matkę Nieba. Postacie muszą pozostać na miejscu przez 2 dni. Do samotni przybędzie angielski oblatywacz, z którym PC będą mogli zabrać się na Czarną Planetę.

10 komentarzy:

Balgator pisze...

Podoba mi się. Sugeruje w przyszłości więcej mięcha tego typu umieszczać. Pomysł zapewne wykorzystam w taki czy inny sposób u siebie.

Paladyn pisze...

Świetny pomysł Panowie! odpowiednio okropny i ciekawy, trochę w tym obcego horroru, trochę awanturnictwa. Podoba mi się!

P.S.
Tylko ta fotka trochę przerażająca. Dlaczego w tej nie wstawiliście żadnych napisów w strategicznych miejscach?

Ojciec Kanonik pisze...

@Paladyn
Pasków nie ma, bo to nie ja grafę dodawałem. ;) Albino jest bardziej libertyński.

Albino pisze...

Dodanie pasków w tym przypadku jest fizycznie awykonalne. ;P

smartfox pisze...

Paski? Chyba zostawić tylko pasek na napis.

Ja nie chcę mówić, jakie miałem pierwsze skojarzenie, jak zobaczyłem obrazek + napis, pasowałoby bardziej do "Kultu" :).

A napis proponuję zmienić na: "Deep Earth Exploration". Brrrr.

Pomysł na przygodę niezwykle nośny. Awanturnictwo czystej wody :).

Albino pisze...

Monstrous Exploration :D

Czekam na "Revelations of Mars" do HEX. Jak wyjdzie, pociągnę to dalej z moimi. Na razie stanęło na innych akcjach wywiadu, ale wiedzą już o Czarnej Planecie i mają rakietę.

smartfox pisze...

Albino, czy improwizujesz swoje sesje, czy masz w miarę dokładny zapis scenariuszowy, kampanijny, chociażby w punktach? Przebijam się przez HEXa i system naprawdę mnie zauroczył. Na początek chciałbym go przetestować na schematycznej do bólu przygodzie na bazie powieści Conan Doyle'a o dinozaurach (Zaginiony ląd, czy jakoś tak).

Albino pisze...

Zarys lokacji, jakieś tło mitologiczne / fabularne, staty NPCów. Resztę improwizuję. Czasem, jak prowadzę komuś indyiwdualnie, to robię jak OK mówił: miniatura pulpowa - taka jedna, bardzo konkretna historyjka w stylu komiksowym.

smartfox pisze...

Aha, dzięki. Sporo mi to wyjaśnia. Też nie bardzo chcę się wikłać w pisanie długich scenariuszy, nie mam czasu ani ochoty. W sumie chyba się zainspiruję Twoimi doświadczeniami

Ojciec Kanonik pisze...

W samej podstawce jest trochę o prowadzeniu krótkich historii i długich wypraw. Plus, główny Theme (takie "story arc").