26 maja 2010

Inspirujące cytaty

Kilka miesięcy temu Key wpadł na pomysł, by każdego tygodnia wrzucać jakiś fajny cytat Wielkich naszegoKB RPG o zasadach domowych. Teraz wracam do niej jednorazowo i zamieszczam poniżej kilka wypowiedzi o Original Dungeons & Dragons osób związanych z RPG, niekoniecznie tych najważniejszych. Najpierw, dla odmiany, coś naprawdę głupiego. Swoisty "rotfl" miesiąca (bzdury wytłuszczone):
hobby, ale idea padła. Zastąpiłem ją copiątkowymi motywatorami. Powróciłem do niej na chwilę przy okazji

Komputerowe gry RPG wywodzą się z planszowych gier RPG, w szczególności z systemu Dungeons & Dragons, stworzonego w 1974 roku przez Gary'ego Gygaxa i Dave'a Arnesona. Dungeons & Dragons z kolei bardzo mocno zakorzeniony był w świecie fantasy, najsilniej zapożyczając się u Tolkiena, od którego przejęty został cały bestiariusz, zasady rządzące światem oraz schemat rozwoju historii.

---Kody kultury: interakcja, transformacja, synergia [uwaga] UJ 2009

Gamers are explorers by heart [...] today there aren't any more forests to map or mountains that haven't been climbed. People have even set foot on the moon. So we do our exploring in our heads.
---Tim Kask, Cincinnati Magazine 1982

Give me D&D any day, and I'll give you a child who learns to love words.
--- Stephen Chrisomalis, From the Dungeon to the Dictionary

D&D of the 70s. You're not quite sure where you're going to end up in the proceedings, but you know its going to be an interesting trip.
--- Jeff Grubb

When Dungeons & Dragons appeared, it revolutionized everything. It changed everything.
--- Marc Miller

Because we didn't have character classes then, every player had to play it the way they wanted to. 
--- Dave L. Arneson, DatD

On the 20' ceiling is a fresh "splat!" of blood, some 15' across, that's dripping onto the floor. [...] The wall, if touched, will jiggle like a waterbed and will snicker, giggle and even laugh (if prodded enough) as it is alive!
--- David Hargrave, Caliban

5 komentarzy:

smartfox pisze...

Możesz podać autora pierwszego cytatu? Chociaż na maila.

A ogólnie, zabawię się w adwokata diabła. To po prostu uproszczenia jasne, które wprowadzają w błąd, ale dla laików wystarczające. Z tym Tolkienem wcale nie takie głupio, choć ponownie uproszczenie. Najpoważniejsza bzdurka to "planszowość" klasycznych gier RPG. Podejrzewam, że autorowi zabrakło słowa na swoiste odróżnienie "analogowych" RPG od cyfrowych.

Pozdr

Ojciec Kanonik pisze...

Wysłałem. Miłej dekonstrukcji mózgu. ;)

smartfox pisze...

Sprawdziłem. To artykuł z tomu pokonferencyjnego. O ile zauważyłem, to było jedyne wystąpienie dotyczące gier, sama konferencja poświęcona była narracji, czyli zakładam (może mylnie), że większość uczestników w zasadzie nie była obyta z grami etc.

Ojciec Kanonik pisze...

Może, niemniej ilustruje to znakomicie stan akademickiej metodologii i "swoistości" prac pisanych w kraju - sam tego typu rzeczy widziałem niejednokrotnie w poważniejszych tematach i publikacjach. Pewnie wiesz o co chodzi. ;)

smartfox pisze...

Niestety wiem.