26 czerwca 2010

Cztery Rasy #2

Druga rasa z czterech. W przeciwieństwie do Romów, już zmieniona pod basicowe realia fantasy. Po przeróbce da się ją wrzucić do RQ I-III, różne Dreamlandsy, Stormbringery  i (chyba) do MRQ.

Nord (pot. Człowiek Północy)
Struktura Władzy: Król - Jarl - Ting.

Kultura i Języki: Nordowie to surowa i prosta rasa ludzi, zamieszkująca północne tundry, lodowce i subarktyczne góry. Prowadzą osiadły tryb życia, ale w chwili braku jadła czy bezpiecznych miejsc na osiedla, ruszają w cieplejsze regiony w poszukiwaniu przyjaźniejszych ziem do kolonizacji. Są archetypem „najeźdźcy z północy”, ale najczęściej przewyższają pod względem cywilizacyjnym i społecznym podbijane narody. Ich rodzimy język to Alt Norge, ale z łatwością uczą się mowy ludów zamieszkujących tereny, które eksplorują. Ich potężna budowa ciała i rodzime, ciężkie do przetrwania okolice powodują, że ich startowa STR oraz SIZ wynoszą 2D6+6. Kobiety Nordów posiadają zwiększoną CON zamiast SIZ. Niestety, ciężkie warunki, zła reputacja na południu i mały przepływ cywilizacyjno-kulturowy odbija się w ich wadach – postać Norda posiada niższą POW (3D6-1), a pierwsze interakcje społeczne z południowcami (np. Fast Talk, Command czy Bargain) testowane są z karą -20%. Kara ta znika po pewnym czasie i tylko w przypadku, gdy Człowiek Północy zachowuje się odpowiednio do norm obcego narodu.

Wygląd: Cera Nordów jest zawsze jasna, oczy zielone lub niebieskie. Albinizm nie jest niczym niezwykłym. Włosy są albo blond, albo rude. Mężczyźni zawsze noszą wąsy i brody – często zaplecione w warkocze - które są oznaką dojrzałości i czystości. Kobiety lubią ubierać się w proste, wielowarstwowe i wielobarwne suknie i skóry. Obydwie płcie, jeśli na to kogoś stać, preferują różnego rodzaju ozdoby ze złota – zausznice, naramienniki, diademy, itd. Wzrost ludzi tej rasy wynosi (średnio) 190 cm. Kobiety są nieco niższe, ale jest to różnica 5-10 cm.

Postawa i Religia: Nordowie szanują naturę w każdej jej przejawie. To ona ich karmi oraz zabija. Aby ją przebłagać, wznoszą złożone rytualnie modły (niezbyt żarliwe i raczej w potrzebie) do ich tradycyjnych wyobrażeń sił przyrody: Bogów Asatru. Drugą wartością jest dobrobyt rodziny i rodu, z którego wywodzi się Nord. Walki wewnątrz jednej wspólnoty odbywają się tylko pod okiem zgromadzenia starszyzny, zwanej Tingiem. Zabicie brata, uwiedzenie czyjejś żony czy kradzież są karane śmiercią. Kobiety mają bardzo wysoką pozycję w społeczeństwie, chociaż nie mogą zasiadać w radzie starszych. Np. Zdradzona lub zaniedbana kobieta, może zażądać usankcjonowanego prawem rozwodu, ośmieszając tym samym męża. Trzecią wartość: podbój – niekoniecznie militarny, gdyż Nordowie są świetnymi kupcami i wiedzą, że lepiej jest drenować kiesy, niż aorty południowców.

Broń i Zbroje: Nordowie to zaprawiona w bojach i walce o przetrwanie, bitka rasa. Potrafią posługiwać się każdym rodzajem broni, a zdarza się, że kobiety tej rasy potrafią dotrzymać pola dobremu wojownikowi z południa. Bazowa szansa trafienia jakąkolwiek bronią wzrasta o 5%, bez względu na płeć czy status społeczny. Ulubioną bronią Nordów jest miecz – oręż niezwykle cenny, oznaczający wysoki status lub szlachetne urodzenie wśród rodaków. Zaraz po nim, opiewane w legendach i używane w sytuacjach zagrożenia są topory, młoty oraz łuki. Ludzie ci organicznie nie znoszą zbroi cięższej od kolczugi, zwłaszcza, że zdobyczne, ciężkie i męczące płytówki, zwykle nie pasują na ichnich wojowników i lepiej nadają się na łopaty, pługi czy blaszane wiadra. MG może dopuścić pojedyncze elementy płyty (nigdy nie jest to jednak pełna ochrona).

Tradycyjne Umiejętności i Zawody: Najczęstszymi zawodami wykonywanymi przez Nordów są: Athlete, Craftsman, Explorer, Farmer, Hunter, Laborer, Lawman, Merchant, Noble, Priest, Sailor, Servant, Slave, Spy, Teacher, Thief, Warrior. Nordowie znani są w większości światów z trzech rzeczy: z doskonałych umiejętności bojowych, natury odkrywców oraz miłości do miodu i złota. Tworząc postać Człowieka Północy, należy dodać +20% do bazy dwóch wybranych umiejętności z poniższej listy: Range Weapon (1 rodzaj broni), Melee Weapon (1 rodzaj broni), Track, Repair, Throw, Bargain, Navigate, Craft (1 do wyboru), Command, Pilot (Boat).

Specjalne Przedmioty: Sagi Nordów pełne są potężnych artefaktów i bogactw różnorakich kształtów. Mimo to, tylko jeden taki przedmiot posiada nadprzyrodzone właściwości i jest głęboko związany z tym, co powoduje, że wojownik wyrusza w obce krainy – dostatek rodziny:

Warkocz Ukochanej / Wdowie Øre
Jest to pamiątka, którą zabiera się ze sobą. Luba obcina włosy dla swojego wybranka idącego na wyprawę, by przynosił mu szczęście i przypominał mu o powinnościach względem niej, jego rodziny i osady. Tylko wdowa może wyruszyć na wyprawę, więc zabiera ze sobą pierwsze Øre, jaką dostała od męża. Oba przedmioty działają tylko na określoną powyżej osobę i dodają stałą premię +5% do wszystkich testów SANITY.

9 komentarzy:

Levi pisze...

Czekam na opis Żyda :). To moje małe marzenie od czasu WoDziarstwa, gdzie Cygan:Cośtam miał własny podręcznik, a Żyd nie :/.

Albino pisze...

Ponoć na Portierni Najwyższego Możliwego Levela piszą czasami o Żydach. Poszukaj.

Levi pisze...

Przepraszam, że co :) ? Bo nie chwytam slangu.

Albino pisze...

Sorry, my bad ;)

Chodzi o Serwis o RPG o "możliwie najsłabszym poziomie". Tam czasami coś rzucą o Żydach w fantastyce. A na serio, zerknąłem na zaplanowane notki: synów i córek Izraela niet. Pewnie Kanonikowi do kampanii nie pasowali, bywa.

kuglarz pisze...

Polityczna poprawność???

Ojciec Kanonik pisze...

@Levi, Kuglarz

Akurat nie pomyślałem o rasach semickich. Bliski Wschód mnie raczej wqrwia niż inspiruje. Jak to spiewają klasycy z S.O.D.:

http://www.youtube.com/watch?v=6bmMnV7s-kM


Poza tym, rolę nomadów / tułaczy w kampanii spełniają już Romowie. Poprawność? :D Zabrakło też Basków, Eskimosów, Indian, Kurpiów, Mongołów, Niemców (nieodżałowane Wieprzowe Hansy & Helgi, NIEMCY SĄ ZAJEBIŚCI ZAWSZE I WSZĘDZIE *vuvuzela*), moich ulubionych (po Romach) Buriatów i Szerpa, którejś z latynoskiej rasy, którejś czarnej nacji, etc., etc.

Nie wykluczam, że w trakcie grana pojawi się jakaś nowa rasa / narodowość. Te są bazowe dla graczy i je sobie dookreśliłem coby mieli wybór i wykorzystać fajną zasadę z BRP: Cultural Modifiers. :)

Ojciec Kanonik pisze...

*latynoskiej nacji.

kuglarz pisze...

@O.K.
Co do koszernej muzyki hardcore'owej i S.O.D. to mój ulubiony kawałek tej orkiestry to ballada o Jimim Hendrixie.

http://www.youtube.com/watch?v=NZ3tBQNRoiE

Ojciec Kanonik pisze...

Znam. :) Oni grają live (też jako M.O.D.) różne Ballad of.

http://www.youtube.com/watch?v=tD5SUfqrZTE