29 czerwca 2010

Cztery Rasy #4

Ostatnia z ras, w domyśle bazowa / centralna dla kampanii i nie odstająca od standardowego procesu tworzenia postaci w Basic RolePlaying. Brak "Cultural Modifiers" zrekompensowany jest tym, że jest to rasa dominująca, imperialna i najmniej ograniczona pod względem cech i dostępu do skilli. 


Breton (pot. Kelt)
Keltowie są białoskórzy, a ich oczy posiadają szeroką gamę barw: od czarnych, po błękitne. Barwa włosów jest również zróżnicowana i modnym jest, by mężczyźni nosili je krótkie, a kobiety jak najdłuższe. Bretoni lubią dbać o wygląd, choć nie cechuje ich nadgorliwa higiena. Gustują w odzieniu, które nie tylko jest praktyczne, ale i modne. Obie płcie zazwyczaj golą zarost, włosy na nogach, piersiach i pod pachami. 

Struktura Władzy: Imperator - Senat - Gubernator - Wójt.

Kultura: Bretoni prezentują szeroki wachlarz postaw i etosów. Większość z nich dumna jest z ich osiągnięć politycznych i technologicznych Imperium Agharty i postrzega swoją rasę, jako niepowstrzymanych zdobywców i propagatorów cywilizacji. Są i tacy, którzy nienawidzą rządów feudalnych i w sercu podziwiają Nordów i Romów za umiłowanie do wolności oraz prosty styl życia. Bretoni znani są z ogólnej tolerancji (choć im wyżej w hierarchii władzy, tym serca zimniejsze i większy nacjonalizm), zamiłowania do mieszczańskiego trybu życia, arcydzieł sztuki i nowinek technicznych. Są urodzonymi oratorami, karnymi żołnierzami i prawnikami. Często stawiają dobro ogółu (Imperium) przed szczęście jednostki. Podpadnięcie gubernatorowi może skończyć się zesłaniem do tajemniczego i groźnego Limbo, więc szary człowiek rzadko stawia się lub głosi poglądy antyimperialne. Nawet jeśli dany Kelt jest za większą wolnością jednostki względem państwa. Tworząc Bretona, elastycznego i wszechstronnego, stosuje się bazowe zasady z podręcznika do Basic RolePlaying (bez żadnych plusów i minusów do atrybutów). 

Broń i Zbroje: Tak naprawdę, to Bretoni wprowadzili na pole bitwy ciężkie zbroje kolcze i płytowe. Wzbogacili bitwy o złożoną strategię i wojskowe szyki, o potężne machiny oblężnicze i nowe formacje wojskowe. Każdy Breton szkolony jest na pewnym etapie życia w walce różnoraką bronią oraz noszeniu ciężkich pancerzy. Jednym z legendarnych przedmiotów, o którym wie każdy z Keltów, jest Smocza Zbroja.

Smocza Zbroja: Kiedy ostatni smok na powierzchni został usunięty przez wojska Imperium, z jego łusek stworzono kilka potężnych pancerzy i umagiczniono je tak, by po założeniu dawały osłonę równą zbroi płytowej i były zarazem lekkie jak zwykłe ubranie. Wedle plotek, w Imperium pozostało około 7 takich pancerzy. Statystyka przedmiotu, poza wagą, jak u zbroi płytowej.

Tradycyjne Umiejętności i Zawody: Wybierając zawód dla Bretona, gracz ma nieograniczony wybór. Tworząc postać Kelta, należy dodać +20% do bazy jednej, dowolnej umiejętności.

Startowa Reputacja: Negatywna 1D3; Pozytywna 1D3.


***
Słowem zakończenia Tworząc postać, gracze muszą wybrać jedną z ras ludzi. Wszystkie cztery narody wchodzą w skład Imperium Agharty lub z nim sąsiadują i wchodzą w rozmaite reakcje.

1) Jeśli lubisz odgrywać tajemniczych i niezależnych ludzi, wybierz Romów.

2) Jeśli lubisz odgrywać wyrazistych i nieokrzesanych barbarzyńców, wybierz Nordów.

3) Jeśli lubisz odgrywać spokojnych rzemieślników i domatorów, wybierz Balgów.

4) Jeśli lubisz odgrywać obywateli rozległego imperium o wszechstronnych zainteresowaniach, wybierz Bretonów (opis powyżej).

2 komentarze:

Levi pisze...

Zastanawia mnie tylko, jak bycie "spokojnym rzemieślnikiem i domatorem" ma się do włóczęgi i eksploracji świata... :)

Ojciec Kanonik pisze...

To są tylko nacje dla graczy. Sama kampania zaczyna się tak, że każdy z PC jest skazańcem Imperium i zostaje wrzucony przez jednokierunkowy portal do więzienia (Limbo), podziemnego świata. Jeśli grałeś lub słyszałeś coś o cyklu cRPG Avernum, to pewnie wiesz, że to jest sandbox (komputerowy, bo komputerowy, ale zawsze). Bazując na pomyśle z tych gier, cała gra to normalny SB. Rozpisałem jeszcze osadę po drugiej stronie, reszta "up to players".