4 sierpnia 2010

RuneQuest: Kult Obrońców Pala #2

Rzeczywistość po raz kolejny okazuje się doskonałym źródłem inspiracji. Tym razem do chaosiumowego RuneQuesta I-II. Poniższy opis Kultu Obrońców Pala osadzony jest w oryginalnym secie Stafforda (Glorantha) i korzysta z szablonu opisowego Kultów, zamieszczonego w dziele Cults of Prax tegoż pana i S. Perrina. Zanim przejdę do głównego tekstu, polecam nowy agregator, w którym Jetmaniac zebrał kilkanaście blogów o starych grach RPG (postaram się podesłać trochę linków).




5. NOWICJAT

Wymagania Inicjacyjne
49 lat; potencjalnie donośny głos; zalążkowy talent aktorski; miłość do anarchii i zadym.

Wymagania Akolickie
Parzenie herbaty; struganie pali; plecenie wianków

Materialne Korzyści
Czar Przywiązanie Do Pala; flaga Grazelanders.

Umiejętności
Od nowicjuszy wymaga się, by posiadali co najmniej 30% w Oratory oraz Craft: Woodworking

Zaklęcia
Nie jest wymagana znajomość czarów. Nowicjusz uczony jest wszystkiego podczas akcji.

6. MISTRZ RUN (Stake Master)
Ogólny Status
Mistrzowie run to prominenci, kwiat politycznej magnaterii Pavis. Wielu z nich jest dwulicowymi szachrajami na dworach Cesarstwa – wszystko dla dobra Kultu. Status Mistrza łatwo rozpoznać po podwójnym podbródku, wielkim kałdunie i małym, zdobionym klejnotami palu u pasa. Arcymistrzem jest ktoś niewielki, bo go tak naprawdę nikt nie widział. Ponoć było ich dwóch, ale nie ma to większego znaczenia.

Wymagania Przyjęcia
Szlachectwo. Z urodzenia lub zdobyte intrygami. Co najmniej 80 kg wagi ciała. Oratory na 70%. Zalążek drugiego podbródka.

Restrykcje
Uczciwość i erudycja jest niepożądana. Stake Master musi być urodzoną świnią do szpiku kości.

Przywileje
Oddział (do 2D6 sztuk) Kultystek W Sile Wieku; zbieranie jałmużny dla Kapłanów Pala – 10% do własnej kieszeni; palowanie Skrytych Palożerców.

7. KAPŁAN RUN (Stake Priest)
Ogólny Status
Cała jego władza sprowadza się do dowodzenia Mistrzami Pali i zbijaniu bąków. Podobnie jak ich, Kapłanów można rozpoznać po wyrazistym brzuchu i potrójnym podbródku. Co najciekawsze, Kapłani Pala nie mają wielkiego posłuchu wśród Obrońców Pala i ich apele o odstąpienie od fałszywych pali (czyt. jeszcze nie używanych) są ignorowane. Kapłanom przewodzi Muchomor z centralnego miasta Uń-Tor. Nie lubią z nim rozmawiać, ponieważ nie myje za często zębów i jest chudy.

Wymagania Przyjęcia
Podwójny podbródek obiecujący przeistoczenie się w potrójny. Co najmniej 80 kg wagi ciała i Religion (Stake Religion) na 70%. Pociąg do nieletnich.

Restrykcje
Takie same, jak w przypadku Mistrzów Pala.

Przywileje
Życie w wygodzie za jałmużnę kultystów; granie w ringo oraz tajny burdel na własny użytek.

Zmieniona Lista Runicznych Zaklęć
Czary oparte tylko na dźwięku i drewnie.

Kultowe Runiczne Zaklęcia
Struganie Pala oraz Przywiązanie do Pala

Kapłańscy Przywódcy
Nie mają zazwyczaj nic do powiedzenia, a posłuch ich wywodów wśród kultystów jest znikomy. Mają jednakże spory wpływ na podwładnych sobie Mistrzów Pala (Stake Masters) – a to ich główne źródło dochodów.

8. SŁUDZY KULTU
Wszyscy, którzy są chętni robić tłum w obronie uciskanych pali oraz umieją tupać i śpiewać.

9. KULTY POKREWNE
Skryci Palożercy to kult pokrewny, ale ścigany przez Obrońców Pala. Odszczepieńcy zrobili swego czasu schizmę i uznali, że pale nie tylko są czczonym obiektem Kultu, ale także można robić z nich zupę zwaną Stolarski Chłodnik. Skryci są skryci i wiecznie głodni.

10. DODATKOWE UWAGI
Wbrew pozorom, Kult Obrońców Pala nie ma żadnego znaczenia dla Gloranthy, Pavis i PC.

Brak komentarzy: