21 listopada 2010

RuneQuest: Moduły

2 komentarze
Na wstępie: Tim Kask prosi o wsparcie dla Jima Warda, jednego z ważniejszych twórców w naszym światku erpegowym. Ad rem. Przypadkiem się złożyło, że Enc podrzucił temat KB RPG o sensie pisania przygód do RPG, więc dołączam ten wpis do jego Karnawału.

W mdłym świetle dogasającego ogniska, Conan spojrzał na śpiącą, wyczerpaną po nocnych uniesieniach Belit. Nie popadł tym razem w ponurą melancholię, zapragnął bowiem dotknąć jej ramienia, powiedzieć o wspaniałym uczuciu, jakie trawi go w takich chwilach od środka. Zrobić cymmeryjski coming out tej nocy. Po delikatnym, niemal motylim muśnięciem, korsarka otworzyła oczy, uśmiechnęła się sennie i wyszeptała do Cymmerejczyka: „Kocham cię, misiu”. Oczy barbarzyńcy odwzajemniły uśmiech, a z jego zmysłowych ust wydobył się delikatny szept: „Ja ciebie też kocham, Belit”.

19 listopada 2010

Traveller - tworzenie postaci

0 komentarze

Characters & Combat – to tytuł pierwszej Czarnej Książeczki klasycznej edycji Travellera. Opisuje ona podstawową mechanikę tworzenia postaci, rozstrzygania testów umiejętności oraz przeprowadzania starć. W tej notce postaram przedstawić jedynie ten pierwszy element gry. W przeciwieństwie do wielu erpegów lat 70-siątych, tworzenie postaci w Travellerze stanowi samoistną „grą w grze”, a wiele aspektów zostało ujętych mechanicznie. Co należy podkreślić, Traveller jest systemem opartym na umiejętnościach – wybór kariery służy jedynie określeniu tła postaci oraz ustaleniu zdobytych skilli.

Podobnie jak w D&D, bohaterów Travellera opisuje sześć charakterystyk: siła, zręczność, odporność, inteligencja, edukacja i pozycja społeczna. Wartość każdej z nich ustala się rzutem 2k6. W Mongoose Travellerze (MTL) poszczególnym wartościom cech przypisany został także modyfikator. Jest on jednak nie wielki i nie ma tu inflacji typowej dla D20. W oryginalnej wersji gry modyfikatory również występują ale zostały zakamuflowane i podpięte pod system umiejętności. Ale o tym za moment.

17 listopada 2010

Skąd się wziął smok i jak go używać?

6 komentarze
W e-zinie Portalu, pn. Gwiezdny Pirat, miał swoja premierę nowy mini-magazyn poświęcony retrogamingowi, OSR-owi i różnym takim zaawansowanym dewiacjom. GP ze Smokiem można zassać stąd.

15 listopada 2010

Traveller - słów kilka

7 komentarze

Jak pisałem kilka miesięcy temu, Science Fiction zainteresowałem się dosyć niedawno. Choć może zabrzmi to niezwykle (albo wręcz kuriozalnie) literatura jak i gry przynależne do tej odmiany fantastyki w dalszym ciągu stanowią dla mnie pewne novum. Jako, że dysponuje bardzo małą ilością czasu, który mogę poświęcić na lektury niezwiązane z pracą zawodową, każdą z nowości cieszę się jak dziecko. Kto wie, może wcześniej zainteresowałbym się SF, gdybym jako młodszy stażem RPG-owiec miał możliwość zetknąć się z systemem umożliwiającym przeżywanie przygód w głębokim kosmosie.