31 stycznia 2011

Wydawnictwo Versus

Ostatnio odświeżyłem sobie całą serię książek wydawnictwa Versus z Lublina. Działali oni na początku lat 90-tych i udało im się wydać całkiem sporo utworów pulp i klasyki fantasy. Nie wiem czy firma istnieje jeszcze – pewnie nie, boć to czasy dzikiego kapitalizmu i wyrzynki rynkowej były. Z ich propozycji polecam każdemu old schoolowemu RPG-owcowi:



 klasyczne opowiadania Ojca Stworzyciela nowożytnej fantasy, Lorda Dunsany'ego z książki „Barbarzyńca i marzyciel”. W tymże trzy opowiadania Howarda o Conanie (żadne przeróbki Campa / Cartera). Były to bodaj pierwsze i ostatnie opowiadania Dunsany'ego. Gdzieś czytałem, że twórczość Barona P. był wydawana jeszcze w międzywojniu w PL. Szczęśliwie, że po prawie stu latach wydali nad Odrą "Córkę Elfiego Króla".

Lin Carter, o wilku mowa – „Czarnoksiężnik z Lemurii” to dobra, bo cholernie zła, pozycja dla każdego miłośnika pulp i OD&D. Książka na jeden strzał, sporo fajowskich nazw i gołych bab przy nodze. She's waiting to kiss my hand, but she will wait for my command. ;)

Philip Jose Farmer i „Przebudzenie kamiennego boga”, bardzo fajna fantasy z klasycznym, pulpowym motywem przeniesienia bohatera z naszych czasów do ciekawego świata nieludzi i ich wojen. Czytałem to wieki temu i po latach lektura ta nadal bez problemu wyrzyna popularną fantastykę obecnej dekady.

„Allan i Bogowie Lodu”. Haggard w doskonałej formie, Allan Quatermain w moim ulubionym utworze. Dzikie plemiona, przeniesienie bohatera z naszych czasów w prehistorię. Gołe baby też są.

W serii jest jeszcze całkiem fajna powieść postapo Andre Norton (Świt 2250) oraz C. Q. Yarbro (Hotel Transylvania), ale tychże jeszcze nie odświeżyłem. Szkoda, że Versus nic już nie wydaje.

4 komentarze:

Balgator pisze...

Hehe, wszystkie powyższe pozycje zostały przeze mnie przetrawione, kiedy to w wieku 10-13 lat buszowałem w szkolnej bibliotece. I nerdziałem... Pamiętam fenomenalne okładki Świtu i Przebudzenia Kamiennego Boga.

GreatFruits - Marketing Mody pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Krzysztof "Khaki" Baranowski pisze...

mam nadzieję, że "Ojciec Kanonik" przeczyta ten komentarz. Niestety nie znalazłem maila do niego.

Dzisiaj o 22giej organizuje spotkanie online. Będziemy rozmawiać o Retrogaimingu. Spotkanie organizowane jest w ramach inicjatywy MasterMind. Bardzo bym się ucieszył gdyby udało się Ciebie gościć na spotkaniu. Z pewnością mógłbym wiele powiedzieć na ten temat.

Więcej informacji jak dołączyć znajdziesz tutaj: http://mastermind.wikia.com/wiki/Mumble

Ojciec Kanonik pisze...

Sorry, Khaki, offline jestem. :/