31 października 2011

BRP Sandbox: Wyspa #1

2 komentarze
Poniżej wstęp do sandboxowania 1 na 1, ale na innym heksowym systemie niż w OD&D i z wykorzystaniem silnika Basic Role-Playing (zbudowanym bardziej na sposób CoC niż RQ).

30 października 2011

Savage Worlds [SiP]: Weird & Wet

0 komentarze
Poniżej zamieszczam szkic kampanii w stylu pulp (science fantasy). Można go wykorzystać w dowolnym systemie tego typu. Z wydanych w PL polecam Sensację i Przygodę do SW lub Zew Cthulhu (na BRP-kowej opcji: HP = KON + BC bez dzielenia na 2). Przygoda rozpoczyna się w 1936 roku w bostońskim brukowcu, „Weird & Wet” (sensacyjne artykuły przyozdobione zdjęciami półnagich lasek), którego redakcja i finanse podupadły. Naczelny, Jeremy Goud szuka rewelacyjnego, mocnego tematu, by dzięki niemu spłacić najważniejsze długi i przywrócić gazecie dawną świetność. Czasy są bardzo ciężkie dla dziennikarzy: wiele gazet i magazynów upadło – zwłaszcza tych, które zamieszczały groszowe opowieści i brukowe artykuły. PC, jako najlepsi reporterzy W&W, będą dostawać kolejne zlecenia na artykuły, których jakość zaważy na dalszych losach tego czasopisma. Jeremy Goud, jako mały chłopiec, nasłuchał się także o historii wyprawy do Dolinie Złota i jego marzeniem jest, by W&W zamieściło o tym obszerny artykuł. To też uzależnione jest od tego czy gazeta wyjdzie z finansowego dołka i zdobędzie fundusze na ew. afrykańską wyprawę (ale to już inna historia).

27 października 2011

1 na 1 w OD&D

7 komentarze
Notka traktująca o tym, dlaczego nie lubię grać w sandboxa w zestawie 1 gracz na 1 prowadzący w "systemie" OD&D. Granie 1 na 1 w oryginalnej wersji, wedle staroszkolnych prawideł / by the book, wg. mnie nie ma większego sensu. U Key'a się to sprawdziło, ale założę się, że czitował. ;)