25 kwietnia 2012

Oracle Dice w SWEPL

Na marginesie: Neuro zaś podlinkował Inspiracje w Remizie RPG i kilku kretynów.pl (to nie do Ciebie, Shockwave), jak zwykle d6 tych samych, spięło poślady, że w jakiś niepojęty sposób ktoś (ja) i parę innych ktosiów (większość moich graczy) uważa, że jakieś rozwiązania w RPG są dla nich lepsze od innych. Dołączam do Poronionych z Dupystyki! Nie wiem jak takie zadufane w sobie ktosie mogą się w jakikolwiek sposób wypowiadać o czymkolwiek! +81 pozdrówuniakurwunia [Remiza]. Ok, kretynizmy polskiego fundomu na bok, ad rem. ;)

Kontynuując wątek staroszkolnej losowości przy tworzeniu postaci w RPG, odwołam się do dwóch njuskulowych źródeł inspiracji: GURPS i FUDGE. Korzystając z zawartych w tych systemach propozycji losowania postaci i w oparciu o probabilistykę 3-18 (3d6), można w łatwy sposób stworzyć generator postaci do Savage Worlds. Postacie nie będą „zbalansowane” jak ma to miejsce w systemie punktowym, but who cares?


CECHY (większość współczynników będzie wynosić d6 / d8 [przeciętna / lekko ponad])
d4 8 i mniej
d6 9-12
d8 13-14
d10 15-16
d12 17-18

PRZEWAGI / ZAWADY
Ilość Przewag równoważy się Zawadami w taki sam sposób, jak w podstawce. Rożnica polega na tym, że losuje się ilość i typ Zawad. Możliwe jest losowanie Przewag, ale są one tak skonstruowane (wymagania wstępne), że nie ma większego sensu tworzyć kolejnej gigantycznej tabeli, w której i trzeba by było logicznie uwzględnić zależności niektórych z nich (np. Ładny – Śliczny; Bogaty – Obrzydliwie Bogaty). Proponuję wybór (yh) zalet zostawić graczom. Większość postaci będzie posiadać dwie drobne Zawady.

3-8 Brak
9-15 Dwie drobne Zawady
16-18 Jedna poważna Zawada

Przy losowaniu rodzajów Zawad proponuję kostkę, która daje równomierne szanse na posiadanie każdej takiej cechy. W podstawce jest 48 Zawad, więc przyda się kość 100-ścienna, z szansą 2% na określona Zawadę. Rzut 97-00 należy powtórzyć (lub dorzucić dla równego rachunku do podstawowej puli 2 dodatkowe Zawady).

SKILLE
Wartośc każdej z 24 umiejętności ustalamy rzutem 3d6, jak w przypadku podstawowych cech. Z jedną zmianą (większość skilli będzie miała wartość d4 / d6):

Niewyszkolona 6 lub mniej
d4 7-8
d6 9-12
d8 13-14
d10 15-16
d12 17-18

Brak komentarzy: