25 stycznia 2015

Fontanny Podświata

Banalny, stary jak Original pomysł, który wrócił do mojego stetryczałego łba podczas radosnej rozwałki w Diablo I . A na zdjęciu powyżej stary nagłówek naszego bloga.

W lochach pod stolicą Królestwa Lwa można napotkać magiczne fontanny. Sędzia musi jeno zaznaczyć takąż na swej mastermapie. Moc danej fontanny (50% na pozytyw lub negatyw) działa tylko na pierwszą pijącą osobę. Efekt trwa zwykle 24 godziny (czary, odporności) lub jest stały. Wszelkie niedogodności usunie każdy przemiły Biskup (remove curse) za odpowiednią sumę na niedzielnej tacy.
POZYTYWNY EFEKT       
1    Czar jednokrotnego użycia M-U; z d6 LVL                   
2    Infrawizja               
3    Czytanie w myślach               
4    Gumowe ciało
5    x2 dmg na wrogów        
6    Niewidzialność               
7    Pełne uleczenie   
8    Latanie
9    +200 XP x LVL       
10    +500 GP       
11    +2 do wszystkich ST       
12    Odkrycie mapy w promieniu 10 kratek   
13    ½ otrzymywanych dmg        
14    Poznanie ogólnego kierunku zejść / wejść między poziomami (10 kratek) 
15    Losowa cecha +1
16    +d6 HP na stałe   
17    (Nie)ludzki towarzysz       
18    Zwierzęcy towarzysz   
19    Umagicznienie zbroi o +1   
20    Umagicznienie broni o +1
NEGATYWNY EFEKT
1    Obciążenie +1000cn
2    x2 dmg od wrogów
3    Owrzodzenie
4    Smród
5    Trucizna 1D6 dmg
6    Ślepota
7    Świecenie w ciemności
8    Amnezja (kasuje czary)
9    -200 XP x LVL
10    Paraliż
11    Futro koloru włosów
12    Sen
13    Głód ludzkiego mięsa
14    Teleportacja (losowy poziom; rzut 1D8)
15    Choroba wstydliwa
16    Strach przed potworami
17    Jasnozielona skóra
18    Berserk
19    Zmiana płci
20    -2 do wszystkich ST

5 komentarzy:

Wolfgang Schwarzenatter pisze...

Inspirując się innymi grami z komputera: w serii Might&Magic miasta (czy ogólniej points of light) zbudowane zostały wokół magicznych źródeł dostępnych przez fontannę albo studnię. Niektóre mają efekty korzystne, niektóre niekorzystne (zostały zatrute/przeklęte?), limit użyć 1/osoba/dzień. W M&M każdy może sobie podejść do takiej fontanny i się napić, ale logiczniejsze by było jeśli dostęp byłby limitowany przez zarządców miasta. Dodatkowy pomysł: w ruinach dawnych miast też takie źródła się znajdują, tylko jakie jest ich działanie?

Geralt_ Bialy_Wilk pisze...

Pomysł prosty a jakże przyjemny! Bezwstydnie zamierzam go ukraść i przerobić sobie pod Pathfinder RPG - bawię się ostatnio w takie upychanie różnych losowych oraz pseudo-sandboksowych rzeczy do liniowej kampanii, co by trochę ubarwić :)

Ojciec Kanonik pisze...

Tego z M&M nie kojarzę - były fontanny i beczki (zawsze pozytywne).

Wolfgang Schwarzenatter pisze...

Fontanny/studnie były zawsze pozytywne jedynie na początku, im dalej w krainę tym większa szansa, że będą miały negatywne efekty. A gdzieś w najdalszych rejonach najczęściej były fontanny/studnie mieszane - bardzo pozytywny efekt połączony z bardzo negatywnym (np. 10.000 exp + śmierć), albo losowe (dużo expa jak miałeś szczęście, losowa kondycja, z eradykacją włącznie przy pechu). Ba, były też takie, które miały różne efekty w zależności od tego w jakim dniu tygodnia/miesiąca/fazie księżyca pobrało się z nich wodę.

Ojciec Kanonik pisze...

To z porami dnia / fazą księżyca super! :D Osobne tabele dla nowiu i pełni, osobne dla dnia / nocy. Dobre, dobre.