9 marca 2015

Sorry, taką mamy Anaborię #5

Mniej znana, południowa część kontynentu Atacama zaludniona jest przez bardzo prymitywne plemiona dziwnej, czarnoskórej rasy. Nie stworzyli oni trwałych miast, zintegrowanego państwa. Rasa Negro to dziesiątki odrębnych plemion, walczących okazjonalnie między sobą o jedzenie, wodę i żyzne tereny. 

Północne nacje traktują ich jako istoty półzwierzęce. Czarne Krainy stały się największym źródłem niewolników i cennych surowców. Zarówno Emiraty Saudi jak i różnoracy królowie piraccy z Bliskiego Oceanu rywalizują o wpływy na tym kontynencie. Emiraty mają jednakże przewagę bliskości i lepszego przystosowania do militarnych i osadniczych działań na pustynnych terenach.

Wierzenia i legendy rasy Negro opowiadają o wynurzeniu się nomadycznych plemion murzyńskich gdzieś spoza krańca świata – z Wyspy Abute. Podania opisują ją jako najlepsze miejsce na ziemi dla rasy Negro. Czarnoskórzy mieli tamże władać krainą zwaną Światem Kości Słoniowej. Nazwa ta wywodzi się stąd, że w legendarnym mateczniku Murzynów żyła ogromna ilość słoni, które podążyły za ludźmi na Atacama. Czarni wierzą bowiem, że zostali z niej wygnani przez ich ukochaną Boginię, Kobietę O Żyznym Łonie, na skutek jakichś okrutnych zbrodni. Muszą od tamtej pory pokutować na nieprzyjaznych, pustynnych ziemiach, aż do przyjścia na ziemię Wielkiego Dawcy – syna Bogini. Bóg ten ma zebrać całą rasę Negro w jednym miejscu i zaprowadzić ich z powrotem na Wyspę Abute. Bogini Matka jest wszystkim, co otacza człowieka, ale przede wszystkim jest wodą i pożywieniem. To ona stworzyła wszystko to, co żyje na ziemi.  Czarnoskórzy przedstawiają  ją w różny sposób. Najczęściej jako piękną Murzynkę o wybujałych kształtach, bogato odzianą i jaskrawo przyozdobioną piórami, kośćmi i innymi ozdobami. W ręku zawsze dzierży długi kostur, z którego tryska czysta woda życia.

Jako że czarne ludy nie ustanowił jednolitej cywilizacji na Atacama, nadal funkcjonują jako zlepek różnorodnych kulturowo plemion, zamieszkujący niewielkie, zawsze koczownicze w swym charakterze osady. Ich siedziby stanowią   zazwyczaj chaty z gliny, szałasy z gałęzi, ziemianki wzmocnione gałęziami lub podziemne komory.

Wiedza o szerszym świecie wśród Negro praktycznie nie istnieje i opiera się na legendach. Wedle ich podań, Atacama to jedyny kontynent na świecie. Otacza go bezkresna woda, a małe wyspy na oceanie są niezamieszkane. Śniadoskórych Saudi postrzegają jako demony, żyjące w przerażającym podziemnym świecie. I jako element kary Bogini Matki.

Mechanika: Tworząc Negro, stosuje się bazowe zasady Legend. Z wyjątkiem cechy INT i SIZ (3D6). Gracz może dodać 5% do jednej z umiejętności: Athletics, Perception, Brawl. Negro ma dostęp do wszystkich zawodów z grupy Primitive.

Brak komentarzy: