13 maja 2015

Kryształy Czasu -> BRP

Szkic konwersji Kryształów Czasu na Basic RolePlaying.

- Power Points to Punkty Magii
- Postać ma 3 darmowe punkty do podziału na cechy (max 25) 
- 250 punktów na zawodowe umiejętności (max 75%) 
- INTx10 punktów na pozostałe umiejętności (max 50%)

Rasa
SIŁA
ZR
KON
ROZ
INT
MOC
WYG
Ruch
Człowiek
3d6
3d6
3d6
2d6+6
2d6+6
3d6
3d6
10
Półelf
2d6+3
3d6+2
3d6
2d6+7
3d6+5
3d6
3d6
10
Elf
2d6+2
3d6+3
3d6
2d6+8
3d6+6
2d6+6
4d6
11
Półolbrzym
3d6+6
3d6-1
1d6+15
2d6+10
2d6
2d6+2
3d6
12
Półork
3d6+3
3d6
3d6+2
2d6+8
2d6+6
2d6+3
2d6+2
10
Krasnolud
4d6
3d6
1d6+12
1d4+4
2d6+6
3d6
3d6
6
Gnom
2d6+1
3d6
2d6+6
1d3+3
2d6+8
3d6
3d6
6
Hobbit
2d6
2d6+10
2d6+12
1d3+3
2d6+6
2d6+3
3d6
6
Reptilion
4d6
3d6-1
1d6+12
2d6+8
2d6+6
3d6
2d6+3
8



RASOWE BONUSY

CZŁOWIEK
+5% Miecze / Kusze / Włócznie


PÓŁELF
+10% Miecze; +5% Łuki / Włócznie
Infrawizja


ELF
+10% Miecze / Łuki; +5% Włócznie / Sztylety
+10% Spostrzegawczość / Nasłuchiwanie
Infrawizja


PÓŁOLBRZYM
+5% Rzucanie / Młoty / Pałki / Walka Wręcz
2 Punkty Zbroi (Gruba skóra)


PÓŁORK
+10% Miecze / Łuki; +5% Sztylety
Infrawizja

KRASNOLUD
+10% Topory; +5% Kusze / Młoty / Sztylety
Infrawizja
1 Punkt Zbroi (Gruba skóra)


GNOM
+10% Topory / Młoty; +5% Miecze
Infrawizja
1 Punkt Zbroi (Gruba skóra)


HOBBIT
+10% Rzucanie; +5% Łuki / Sztylety / Miecze
1 Punkt Zbroi (Grube kości)


REPTILLION
+10% Topory / Walka Wręcz; +5% Miecze / Kusze
3 Punkty Zbroi (Łuska; nie mogą nosić zbroi lepszych niż kolczuga)

PROFESJE (Kara, którą należy odjąć od wszystkich XP rolls)

Profesja
Człow.
Półelf
Elf
Półolb.
Półork
Krasn.
Gnom
Hobbit
Rept.
Wojownik






-5
-5

Łowca





-10
-10
-10

Gwardzista


-5



-5
X

Barbarzyńca

-10
X


X
X
X

Rycerz




-5
X
X
X

Paladyn



-10
-10
X
X
X

Czarny Rycerz





X
X
X
X
Złodziej



-5

-5


X
Zabójca



-10

-10
X
X

Kupiec

-5
-10
-10
-5



-10
Bard









Kapłan


-5
-10

-5

-10

Druid



-5
X
X
-5
-5
X
Astrolog

X
X
-10
-10


-10

Półbóg





X



Mag



X
X
X
X
X
-10
Czarnoksiężnik


X
-5

X
X
X
X
Iluzjonista

-10


-10


-10
-10
Alchemik

-5


-5

-5

-10

Wojownik

Walka Wręcz, Uniki, Chwyt, Broń ręczna x2, Broń Dystansowa, Rzucanie, Tarcze, Pierwsza Pomoc, Naprawy



Łowca

Wspinaczka, Ukrywanie, Nasłuchiwanie, Nawigacja, Spostrzegawczość, Skradanie, Tropienie, Włócznia, Łuk, Historia Naturalna



Gwardzista

Walka Wręcz, Jeździectwo, Uniki, Pierwsza Pomoc, Dowodzenie, Chwyt, Spostrzegawczość, Nasłuchiwanie, Broń ręczna, Broń dystansowa



Barbarzyńca

Rzemiosło, Uniki, Chwyt, Rzucanie, Wiedza (Naturalna Historia), Tropienie, Wspinaczka, Skakanie, Pływanie, Broń ręczna



Rycerz

Etykieta, Jeździectwo, Czytanie / Pisanie, Broń ręczna x2, Tarcze, Wiedza (Heraldyka), Dowodzenie, Język Obcy, Wiedza (Prawo)



Paladyn

Etykieta, Jeździectwo, Czytanie / Pisanie, Broń ręczna x2, Tarcze, Empatia, Dowodzenie, Wiedza (Religia), Wiedza (Prawo)



Czarny Rycerz

Etykieta, Jeździectwo, Czytanie / Pisanie, Broń ręczna x2, Tarcze, Empatia, Dowodzenie, Wiedza (Religia), Wiedza (Okultyzm)



Złodziej

Wycena, Uniki, Wiedza: Ulica, Skradanie, Ukrywanie, Zwinne Palce, Wspinaczka, Techniczne zdolności: pułapki, Nasłuchiwanie, Spostrzegawczość.



Zabójca

Uniki, Ukrywanie, Nasłuchiwanie, Spostrzegawczość, Skradanie, Charakteryzacja, Czytanie / Pisanie, Zwinne Palce, Broń ręczna, Broń dystansowa, Wiedza (Szpiegostwo)



Kupiec

Wycena, Targowanie, Szybka Gadka, Wiedza (Biznes), Wiedza (Polityka), Perswazja, Zdobywanie Informacji (Ulica), Nawigacja, Czytanie / Pisanie, Empatia



Bard

Sztuka: Muzyka, Występy: Śpiew, Empatia, Wiedza x2, Język Obcy, Czytanie / Pisanie, Nasłuchiwanie, Spostrzegawczość, Targowanie



Kapłan

Szybka Gadka, Empatia, Wiedza (Historia), Wiedza (Filozofia), Wiedza (Religia), Wiedza (Okultyzm), Perswazja, Nauczanie, Występy: Śpiewanie, Zbieranie Informacji (Księgi



Druid

Sztuka: Rzeźbienie, Broń ręczna, Tropienie, Wiedza (Naturalna Historia), Nauka (Zoologia), Nauka (Botanika), Nasłuchiwanie, Wiedza (Zielarstwo), Ukrywanie się, Nawigacja



Astrolog

Czytanie / Pisanie x2, Nauka (Matematyka), Wiedza (Filozofia), Wiedza (Okultyzm), Nauka (Astrologia), Język Obcy, Zdobywanie Informacji (Księgi), Spostrzegawczość, Nawigacja



Półbóg

Nauczanie, Perswazja, Szybka Gadka, Targowanie się, Dowodzenie, Empatia, Broń ręczna, Tarcze, Etykieta, Spostrzegawczość



Mag

Rzemiosło, Wiedza (Okultyzm), Język Obcy x2, Czytanie / Pisanie x2, Zdobywanie Informacji (Księgi), Zmysły, Wiedza (Historia), Wiedza (Folklor)



Czarnoksiężnik

Wiedza (Okultyzm), Nauka (Antropologia), Zdobywanie Informacji (Księgi), Perswazja, Wiedza (Religia), Wiedza (Polityka), Czytanie / Pisanie, Zmysły, Dowodzenie



Iluzjonista

Perswazja, Szybka Gadka, Targowanie się, Empatia, Występy: Kuglarstwo, Spostrzegawczość, Nasłuchiwanie, Czytanie / Pisanie, Zwinne Palce, Ukrywanie



Alchemik

Nauka (Chemia), Naprawy, Nauka (Mineralogia), Wiedza (Zielarstwo), Zwinne Palce, Zdobywanie Informacji (Ksiegi), Język Obcy, Czytanie / Pisanie x2, Nauka (Fizyka)



MAGIA

Koszt zaklęcia w PM przenoszony jest wprost na Punkty Magii z BRP. Należy wykorzystać zasady dotyczące zewnętrznych źródeł PM z podręcznika głównego, co w zupełności odpowiada założeniom KC. Segmenty nie mają znaczenia – stosuje się typowe Strike Ranks lub inne opcje dotyczące inicjatywy z BRP. Poziomy profesji i ich wpływ na potęgę zaklęcia są anulowane – stosuje się standardowy system kosztu PM (im więcej postać wyda, tym wyższy poziom zaklęcia).



WIARA I ZAUWAŻENIE

Pierwszy współczynnik wylicza się z POW x5, drugi z POW x1. Okoliczności wykorzystania i charakter tych cech jest taki sam jak w KC.

2 komentarze:

van pisze...

Genialne. Wymyślam w wolnych chwilach jak zhakować kacety by stały się przyjaźniejsze dla mistrza gry, tzn. by generować w miarę prostymi rzutami kośćmi wyniki podobne do tych, które produkuje system ale bez wbijania się w przeliczniki. Przeniesienie kacetów na inny system wydawało mi się takie niekanoniczne ;-) W każdym razie będę miał o czym myśleć. Wielkie dzięki za inspirację.

Czy punkty magii w BRP rozwiązują jakoś kwestię poziomów czarów? W kacetach ilość peemów zużywanych na czar nie wynikała raczej z poziomu czaru.

Ojciec Kanonik pisze...

W BRP efekt niektórych zaklęć zależy od wydanych PM.