28 maja 2015

Whitelion: Czarny Król #2

Kontynuacja opisu fragmentu Królestwa Lwa, tj. Fortu Irda i lochu pod nim.


EKWIPUNEK. Ceny i dostępność przedmiotów w Forcie Irda różni się nieco od tych w stolicy kraju. Większość ciekawych przedmiotów przywożą okazjonalni kupcy i są niedostępne w Ostatniej Strzale. Obowiązuje standardowy cennik (Whitelion, s. 10-11) z wyjątkami:

Miecz, dwuręczny    brak
Halabarda               brak
Zbroja płytowa        brak
Zbroja końska        brak
Wszystkie łodzie    brak       
Kolczuga                 550
Srebrna strzała       15
Łopata                    1
Oskard                   2
Olej, flaszka           5
Lustro, stalowe      10
Lusterko, srebrne  25
Księga zaklęć        200
Modlitewnik          200
Woda św., fiolka    35
Hak                       2
Racje, żelazne       20
Racje, zwykłe       10
Eliksir zdrowia, red    100
Eliksir siły, purle        150
Eliksir lewitacji, blue  300

DZIEDZICZONE PRZEDMIOTY. Każda postać, oprócz standardowych cechy dziedziczonych (Whitelion, s.7), posiada również początkowy spadek / darowiznę krewnych.

1     rodzinna kosztowność (d100 GP)
2     losowy zwój
3     srebrna strzała, wilcza łapka, srebrny krzyż
4     list polecający do władyki
5     mapa okolicy z zaznaczonym skarbem
6     poroże, wisior z kłów, szable dzika, diadem z niedźwiedzich pazurów
7     trefne kości do gry, znaczone karty, fałszywa moneta
8     wiekowa platynowa moneta, waga kupiecka
9     krótki łuk, strzała +1
10    losowy eliksir
11    stary modlitewnik, szaty kleryka, święcona woda, drewniany krzyż
12    pusta księga zaklęć, sztylet, szaty maga
13    zamknięta magicznie skrzyneczka
14    6 kołków, łopata, lusterko, pęk czosnku
15    peruki, ubrania, perfumy, przybory do makijażu
16    zbiór elfiej poezji, portret rodzinny, lutnia
17    2 latarnie, 20 flaszek oleju, łopata, oskard, lina 15m
18    miecz, kolczuga, tarcza z rodzinnym herbem
19    6 pochodni, tyczka, 12 kolców, lina 10m, żelazna racja, bukłak, ubranie
20    muł, pasza, uprząż, taczka

LOTOSOWE TRUCIZNY
- Lotosy nie występują w Królestwie Lwa. Sprowadzane spod samej Bariery, są bardzo rzadkie.


Bursztynowy     200    sleep/-   
Czarny              1000    die/3d6 damage
Niebieski          100    confuse/-
Zielony              300    charm person/-
Pomarańczowy 200    abortion/1d6 damage
Purpurowy        100    depression/-
Czerwony         500    burns 6d6/3d6
Biały                100    nauseous/-
Żółty                150    blindness/-
Szary               250    speaking truth/-

PLOTKI NA PIERWSZE WYPRAWY (d10+d4)
02 Grupa młodych barbarzyńców wyruszyła do lochów celem zabicia trolla. Ma to być ich rytuał dojrzałości.
03 Wódź jednego z plemion zszedł do lochów samotnie w poszukiwaniu złego czarodzieja. Do tej pory nie powrócił.
04 Wygnańcy z plemion barbarzyńskich zapuszczają się w lochy zamiast w dzicz czy do miasta.
05 Złote Orły to grupa bandytów rabujących ludzi. Ponoć mają bazę w lochach.
06 Odzyskano z lochu wielką skrzynię kupiecką. Do zwrotu, jeśli na dowód wymieni straży połowę zawartości [12 paczek z ziołami, kolczuga, 3 topory, 2 miecze, 1 tarcza, 5 zwykłych racji, sakwa z 14 GP i topazem (25 GP), kilka pałek, 3 łuki, 14 srebrnych strzał]
07 Klan Czarne Trzewia to orki ujeżdżające duże pająki - widziano ich w lochach.
08 Głęboko pod górą nieznani magowie wybudowali wieżę z metalu.
09 Starożytny smok strzeże ksiąg z nieznaną historią Miasta Astrae.
10 Nieznana rasa umieściła w lochach kamienne płaskorzeźby jednookich twarzy.
11 Seria cennych profili w wisiorach zaginęła w lochach wraz z ich utalentowanym twórcą.
12 Para bezdomnych zapuściła się w pobliże studni-wejść za miastem. Zniknęli.
13 Po lochach wędruje inteligentna kula ognia.
14 Zauroczony troll, wyrwał się spod kontroli, zabił paru mieszczan nim pokonała go straż. Winni siedzą w pace.

WAŻNIEJSI NPC FORTU IRDA
- Patriarcha Danderyk - C10 L; HP 30; mace +2, ring of regeneration. Duchowy przywódca.

- Bohater Dobryk - H4 C; HP 20; sword +1, ring of protection +2. Szef straży miejskiej.

- Trylka-miodowa-panna Medium - E1 N; HP 6; sword +1. Popularna bardka; detect magic za 5GP.

- Wojownik Gargor - D2 L; axe +2. Przewodnik po okolicy.

- Porucznik Flaryk - F6 L; HP:36; chainmail +1, ring of regeneration. Dowódca sił zbrojnych fortu.

- Fechmistrz Denerwus - F3 N; HP 12; Dyplomata królewski.

- Czerwony Taumaturg - M-U5 L; HP 10; dagger +2, wand of cold; SP (4/2/1): baza, charm person, sleep, ESP, knock, fireball, slow. Inspektor królewski od kontroli magii i magów.

- Ingvar Daleki - N-M L; bogaty właściciel karawany, poza typowymi dobrami ma do sprzedania przedmioty ze stolicy [+20 GP] i: mapy okolicy [5 GP], dobre wino 1l [5 GP], antyjad - odtrutka / st +2 [25 GP], srebrne sztylety [50 GP], sakiewka tabaki [3 GP]. Można go zastać między wyprawami na 30%.

- Fechmistrz i Mistrz Przywołań Liść-tu-spadł - E3 L; HP 12; sword +1, potion of healing, potion of strenght. SP (3/1): baza + protection from evil, levitate, detect evil. Emisariusz i inspektor z Elfiego Lasu.

- Bezimienno - ??; postać w kapturze, znikają w razie niebezpieczeństwa. Handluje magią [5% na zastanie go między wyprawami]. Towar zawsze jeden z: 1 - random ring [35K], 2 - random scroll [5K], 3 - random weapon / armor [15K], 4 - 5 x random potion [2K], 5 - random misc. magic item [50K], 6 - random wand [10K]

NAJEMNICY [równy udział w łupie]:

- Gniewka; F2 L, AC:4, HP:10, +5% XP; [Wyniosła, przywódcza, zdystansowana, samotna]

- Juryk Pijus; F1 N, AC:7, HP:4, -10% XP; [Pijaczyna, wielodzietna rodzina, gadatliwy, tępawy]

- Czarny Orzeł; F1 C, AC:5, HP:6; [Mruk, ponury, chciwy, cyniczny]

- Byku Tułacz; F1 L, AC:4, HP:5, +10% XP; [Tępy, mięśniak, sprośny i gadatliwy]

- Wuj Czaryk; M-U1 N, AC:9, HP:2, +10% XP; Czary: baza + charm person, shield [Tetryk, serdeczny, zapominalski]

- Dziewanna Rosa; C1 L. AC:4, HP:4; [Niewinna, naiwna, oddana kościołowi, pomocna]

- Gruby Sztych; H1 N, AC:7, HP: 3; [Cwaniak, niski głos, chciwy]

- Mgła-nad-wodą; E1 C, AC:9, HP:3; [Nimfomanka, marzycielka, delikatna awanturnica]

- Złotop; D1 N, AC:2, HP:6; [Niechluj, twardyy, uparty, skory do bitki, chciwy na złoto]

NORMAL-MEN [do 4 sztuk, każdy kosztuje po 5 gp + wyżywienie]: tragarz / torchbearer, zwiadowca / opiekun zwierząt, żołnierz / łucznik, uczony / zielarz.  

3 komentarze:

Bartosh pisze...

Bardzo podoba mi się sposób zapisu BN-ów i najmitów: maksimum potrzebnych informacji w jednym wersie.

van pisze...

Mnie również. Bardzo inspirujący. To najbardziej lubię w 0D&D, że wystarczą 3 współczynniki i cztery słowa by opisać każdą postać :-D.

smartfox pisze...

Tak na marginesie, może Cię zainteresuje: http://icv2.com/articles/news/view/31717/stafford-petersen-back-chaosium