24 listopada 2015

Whitelion - 20 lat minęło! (Aktualna wersja)

20 lat Białego Lwa minęło, a i zwrócony mi też uwagę, że odnoszę się w tekstach do innej wersji Whitelion. Czas na aktualizację!

Do naszego blogowego Boxa dodałem ostatnią wersję Whitelion, pierwszego polskiego settingu / kampanii do Original Dungeons & Dragons. Jest to wersja trzecia, raczej ostateczna. Pierwsza była zlepkiem spisanych idei i materiałem z sesji od 1995-2009. Był tam nawet moduł Zamek Blackmore, od którego wszystko się w tamtej dekadzie zaczeło [zajawki o nim w tym poście; punkt 5]. Całość miała 122 strony formatu A4, mniejszą czcionką (ale jak w oryginalnych 3LBB, był to Univers55) czyli ze dwa-trzy razy więcej, niż teraz. Key-Ghawr i parę innych osób stwierdziło, że powinienem wycisnąć z tego kwintesencję i nie popadać w nadprodukcję. Rację im przyznałem, obciąłem i napisałem drugą wersję - dostępną do niedawna na Inspiracjach.

Trzecia wersja to odmienna rzecz. Materiał poszerzony został o masę rzeczy do sandboxa w Królestwie Lwa i Poza Barierą. O ile sam setting nie urósł, dodatkowy stuff wzięty był wprost z sesji z lat 2009-2013. Materiał jest na tyle "generyczny", że prawdopodobnie zadziała w innych kampaniach OD&D, a może i na innych mechanikach.

Różnice? 77 stron vs 66 stron małego formatu, druga wersja w całości, dodałem cały nowy rozdział Poza Barierą. Są tam, m. in. generatory Listów Gończych, Najmitów, Egzotycznych Trofeów, Obcych, Wydarzeń Globalnych, itp. Zmieniłem tabele Spotkań Losowych i innych dla terenów Poza Barierą - nie spotkamy tam niczego z 3LBB (poza ludźmi, hobbitami, krasnalami i elfami).

Enjoy.

7 komentarzy:

Bartosh pisze...

Dzięki serdeczne za aktualizację!

Ojciec Kanonik pisze...

A proszę bardzo.

smartfox pisze...

No to kradniemy :)

Ojciec Kanonik pisze...

No - brałbym jak ciapaty uchodźca zasiłek. ;)

van pisze...

Ja biorę. Wielkie dzięki. :-)

Kasmizar pisze...

Przeczytalem do konca i bede wracal jeszcze pare razy. To jest swietny material, w ktorym widac wiele lat grania i przygod. Mi najbardziej przypadly do gustu generatory ...wszystkiego. Dziwne efekty, losowe questy, postacie. Lubie tez te fragmenty opowiadanej historii, gdzie jest opis kolejnych przygod i jak to zmienialo swiat (rebelia przeciwko krolowej np.) Naprawde dobra rzecz.

Ojciec Kanonik pisze...

Dzięki, przekażę rozlicznej ekipie, bo Whitelion to w dużej mierze ich imaginacja - jakieś 25 osób przewinęło się w ciągu tych dwóch dekad. W latach 70-tych dorobiłbym trochę mechaniki i sprzedałbym to jako oryginalny, supernowy roleplay ;) Korzystaj do woli, Gods bless you.