25 lutego 2015
23 lutego 2015
Wywiad z Ojcem Kanonikiem - Wieża Snów
Poniżej "przedruk" z upadłej Wieży Snów / Bagna. Wywiad Bagienników z uniżonym współautorem Inspiracji. Sprzed 3 lat?
22 lutego 2015
Młyn Bursztynowej Czaszki
Poniżej moduł 1 na 1 do D&D, edycja Mentzera. Dla 2-3 poziomowej postaci, najlepiej M-U lub Elfa. Wystarczy Red Box. Mapę lochu zawsze rysuję w locie, więc gotowca nie ma. Enjoy.
19 lutego 2015
Gwizdek Sędziego - newschoolowy regres
1) "Opancerzona postać - krytyczne pudło. Gorion - Śmierć."
Baldur's Gate to przykład jak nowoszkolne myślenie fabułą może rozpieprzyć logikę świata i proces zawieszania niewiary. Wiele podręczników wydawanych od lat 80-tych zachęca DM, by kantował na testach. Tak naprawdę Oracle Dice nie ma już od tamtej pory żadnego znaczenia, bo testy są pozorne. Pusta, powtarzalna turlanina i nie patrzenie na wynik - chyba, że takiego właśnie oczekiwaliśmy. Mechanika jest pozornie potrzebna (tylko po to, by napchać treścią i tabelkami kolejny podręcznik, przynoszący parę zielonych). Liczy się fabuła! Do kiczowatej przesady i ordynarnego porzygania.
Etykiety:
inne,
New School,
RPG


16 lutego 2015
Gwizdek Sędziego - nazewnictwo w Pathfinder RPG

Etykiety:
inne,
New School,
RPG


12 lutego 2015
10 lutego 2015
Sorry, taką mamy Anaborię #2

8 lutego 2015
Sorry, taką mamy Anaborię #1
W ostatnich miesiącach coraz częściej powracam do naszego [tzn. mojego i Albino] dziełka etnofantasy. Zarzucając kompletnie AD&D 2E, przełożyłem całość tekstu na BRP / Legend. Jak podejrzewałem i sprawdziłem empirycznie - zmiana wyszła na dobre. Jest więcej miejsca na etno, mniej na fantasy (np. vanciański system magii kompletnie leżał). Umieściłem ją w kampanii dedykowanej pod chaosiumowe d100 - Alterterra. W trakcie dwóch próbnych sesji 1/1 pojawiło się kilka istotnych, obyczajowych niuansów, na które nie zwróciliśmy z Markiem uwagi w pierwszym miejscu. Poniżej dwie rozwinięte na sesji kwestie. W następnej notce przekształcona struktura duchowego świata. Rezygnacja z AD&D / The Complete Barbarian's Handbook pozbawiła Anaborię pierwotnego modelu duchowego świata, zaprezentowanego przez TSR. Zastąpiłem go bardziej złożonym i przystającym do tych egzotycznych realiów.
6 lutego 2015
Liga Królewska - Widmoplaneta
Pomiędzy
Sektorem Zewnętrznym i Granicznym znajduje się tajemnicza planeta
średniej wielkości. Z kosmosu wygląda niezwykle pięknie –
zielone lądy, ogromne pustynie i góry oraz lazurowe obszary
oceanów, pokrywających większą jej część. Co
najdziwniejsze, pomimo wielu prób i starań, nikomu z Ligi
Królewskiej nie udało się przeniknąć do tego świata. Dziś
prawie nikt już nie próbuje tego robić, ale w przeszłości
zawodziły wszelkie sposoby – statki kolonizacyjne nie mogły wejść
na orbitę planety i były wyrzucane w przestrzeń. Niszczyciele
ostrzeliwując niewidzialną barierę, same ulegały destrukcji na
skutek rykoszetów. Podobnie jak fizyczne próby,
zawodziły wszelakie magiczne przedsięwzięcia. Żadna magia nie
potrafiła przeniknąć orbity planety, nie działały czary
teleportacyjne i międzywymiarowe. Powstała wtedy teoria, że ten
niedostępny świat nie istnieje fizycznie, jest jakąś projekcją z
dalekiego kosmosu lub zmyślną iluzją. Kler za rządów
władców z dynastii Ain sprawdzał teorię mówiącą o
tym, że planeta ta jest dziełem jakiegoś obcego i potężnego
bóstwa, które postanowiło ogrodzić swoją kreację od
reszty Sektorów aktem woli. Jakakolwiek jest prawda i
mieszkańcy tej planety, jest ona zupełnie nieznana mieszkańcom
Ligi Królewskiej. Co więcej, z braku jakichkolwiek interakcji
z Widmoplanetą – jak ją ochrzczono – szybko stracono
zainteresowanie tym regionem. Nic tam nie potrafiło się przedrzeć,
ani nic stamtąd nie wychodziło. Rezygnacja z poznania i dalszych
prób dotarcia na powierzchnię Widmoplanety to największy
błąd Ligi Królewskiej, gdyż świat ten pod powłoką
orbitalną jest niezwykły, bogaty i nieporównywalny z żadnym
innym!
5 lutego 2015
Liga Królewska - wynalazki Sektora Granicznego
Istoty
rozumne, zamieszkujące Imperium wytworzyły wiele unikatowych i
przydatnych wynalazków. Niektóre z nich
rozprzestrzeniły się na całe układy gwiezdne, inne pozostają
lokalna ciekawostką.
3 lutego 2015
Liga Królewska - Sektor Graniczny
Na
Sektor Graniczny składa się 12 skolonizowanych planet – księstw podzielonych
sporami i bratobójczymi walkami. Wszyscy książęta pochodzą
z jednej dynastii Ain. Środkowa, najbliższa słońcu planeta
Senioralna, miała być siedzibą Arcyksięcia, któremu
polegać mieli pozostali władycy. Niestety, idea scentralizowanej
władzy na świeżo pozyskanych terenach spełzła na niczym wraz ze
zmianą dynastyczną w macierzystej Lidze
Królewskiej. W interesie nowego króla z rodu Rax
leży w najlepszym interesie podsycanie konfliktów wśród
granicznych księstw, gdyż odległość i niewielkie znaczenie
strategiczne tego systemu słonecznego nie sprzyjają egzekwowaniu
królewskiego prawa jedności gwiezdnej. Kolejnymi czynnikami
braku zjednoczenia tych terenów przez książąt są także
nie do końca zasymilowane plemiona barbarzyńców i
niebezpieczna Dzika Przestrzeń.
Plemiona te żyją w Dziczy na zalesionych asteroidach i księżycach.
Wielu z nich toleruje, a nawet lubi cywilizację Ain, gdyż otwiera
ona nowe drogi kariery i więcej złota. Mimo to, plemiona potrafią
narobić kłopotów unifikując się pod wodzą potężnych
wojowników lub szamanów. Dynastia Rax czuje się więc
pewnie zwłaszcza, że daleki pradziad dzisiejszych książąt
Sektora Granicznego –
zawiedziony rosnącym konfliktem swych synów i brakiem
pomysłów na kolonizację dzikich terenów – scedował
urząd na nowych władców Ligi
Królewskiej. Wszystkie podstawowe rasy i klasy są
dopuszczalne i mają swoje miejsce wśród skłóconych
ludów Granicznego Sektora. Niemal każda z nich jest w jakiś
sposób wciągnięta w konflikty książąt Ain. Tworząc
postać, należy przede wszystkim określić planetę – księstwo,
z której się ona wywodzi, gdyż ma to duże znaczenie w
interakcjach z innymi kulturami Sektora.
1 lutego 2015
Liga Królewska - zarys Sektora Centralnego
Z
chwilą, gdy DM ustali już konkretny teren rozgrywki (któryś
z Sektorów, lub Widmoplanetę), może dopuścić możliwość,
że postaciami graczy są wybrani do specjalnego eksperymentu ludzie
z naszych czasów. Owi śmiałkowie zostali zahibernowani i
wystrzeleni w kosmos. PC nie byli karani, są ponadprzeciętnie
uzdolnieni i z najwyższego ludzkiego sortu. Zostają umieszczeni w
specjalnych kapsułach z tytanium i wystrzeleni w przestrzeń
kosmiczną w ten sposób, że po 5000 lat wylądują po kilkoro
na jakiejś planecie. Czas mija i w oznaczonym terminie budzą się
bez żadnych przeszkód, efektów ubocznych czy awarii.
Okazuje się, że na pierwszy rzut oka (wybrana przez DM-a) planeta
jest wymarła i dzika. Dookoła rozciąga się pylisty krajobraz,
ściany ogromnego krateru i jakieś ruiny. PC nie są jednakże
osamotnieni, gdyż w punkcie lądowania znajduje się stacja
holograficzna, mająca pokazać, co zdarzyło się po wystrzeleniu
śmiałków z Ziemi. Hologram zawsze należy do naukowca
imieniem Leon. Opowie, co się stało po ich wylocie. Tętniąca
życiem cywilizacja ludzi została unicestwiona przez naukowca, który
wynalazł bombę potrafiącą niszczyć dowolne pola magnetyczne.
Ludzie w tym czasie toczyli wiele wojen, nie wahali się używać
broni nuklearnej, a nawet zaczynali zagrażać całemu Układowi
Słonecznemu. Nieznany wtedy, ale wybitny naukowiec, katowany przez
wojsko własnej ojczyzny, zbudował na ich życzenie rakietę, mającą
całkowicie zniszczyć wrogów. Zmienił jednakże trajektorię
jej lotu na ziemski Księżyc. Satelita został wytrącony z orbity i
spadł na planetę. Tym naukowcem jest Leon. Wyjaśni, że ludzkość
przestała istnieć na Ziemi, ale ostatnie co widział przed tym
nagraniem, to tysiące wielopokoleniowych statków kosmicznych,
ruszających w nieznana przestrzeń kosmosu. Poniżej znajduje się
opis kilku planet w SEKTORZE CENTRALNYM Ligi Królewskiej,
które mogą nadać się do powyższego sposobu wprowadzenia
postaci. Wbrew wszelkim pozorom i życzeniowej postawie dynastii Rax,
Liga nie jest monolitem, homogeniczną kulturą – czego przykładem
są wymienione niżej światy.
Subskrybuj:
Posty (Atom)