17 września 2015

Opcja walki w OD&D

16 komentarze
Jako że zasady starć w OD&D są superszybkie, wręcz prostackie, przez lata ta część gry była bardzo często rozbudowywana w przeróżnych kierunkach. Brak tu, idiotycznych w moim mniemaniu, rzutów na inicjatywę, lokację ciała, krytyki, etc. Jednominutowa runda walki, dla mnie idealne rozwiązanie w RPG, pozwala na swobodny opis zdarzeń na polu walki. Tak naprawdę całość jest bardzo narracyjna, liczy się inwencja graczy i REF, nie ma zbędnych reguł na "sztuczki" i "manewry" - liczy się wyobraźnia i kreatywność. Z racji małej ilości reguł, poniżej zamieszczam domowe urozmaicenie potyczek.

12 września 2015

Myśl ma być organem wychowującym woli (wg Staśka Brzozowskiego)

0 komentarze
I znów coś z innej beczki. Staś o roli myśli i woli w interpretacji Megawielebnego O. Kanonika.

11 września 2015

John Ruskin – biografia intelektualna

0 komentarze
Dziś nietypowo, trochę w stylu początków Inspiracji. Krótkie bio jednego ciekawego faceta, zupełnie spoza światka RPG. Przed państwem John Ruskin. Dla zainteresowanych polecam wygooglać jego obrazy.

6 września 2015

Mongoose Traveller 2 - rzut oka na nową edycję

2 komentarze
Jak czytelnicy Inspiracji wiedzą, Traveller jest jedną z moich ulubionych gier fabularnych. W przeciągu ostatnich dwóch lat spędziłem nad nim chyba więcej czasu niż jakimkolwiek innym RPG-iem, zarówno prowadząc sesje najstarszemu synowi, ale też rozpracowując poszczególne mechanizmy systemu, jak tworzenie postaci, projektowanie statków kosmicznych, czy losowe generowanie sektorów. Idea grania w Travellera solo (wyłuszczona zresztą przez Marca Millera w pierwszej edycji) to temat na osobną notkę. Dzisiaj chciałbym przybliżyć nadchodzącą nową edycję tego systemu. Nie będzie to jednak mityczna szósta edycja (tzw. Galaxiad Edition), o której krążą plotki na Travellerowych forach internetowych, lecz nowa odsłona gry przygotowywana przez ekipę z Mongoose Publishing.