24 listopada 2015

Whitelion - 20 lat minęło! (Aktualna wersja)

7 komentarze
20 lat Białego Lwa minęło, a i zwrócony mi też uwagę, że odnoszę się w tekstach do innej wersji Whitelion. Czas na aktualizację!

Do naszego blogowego Boxa dodałem ostatnią wersję Whitelion, pierwszego polskiego settingu / kampanii do Original Dungeons & Dragons. Jest to wersja trzecia, raczej ostateczna. Pierwsza była zlepkiem spisanych idei i materiałem z sesji od 1995-2009. Był tam nawet moduł Zamek Blackmore, od którego wszystko się w tamtej dekadzie zaczeło [zajawki o nim w tym poście; punkt 5]. Całość miała 122 strony formatu A4, mniejszą czcionką (ale jak w oryginalnych 3LBB, był to Univers55) czyli ze dwa-trzy razy więcej, niż teraz. Key-Ghawr i parę innych osób stwierdziło, że powinienem wycisnąć z tego kwintesencję i nie popadać w nadprodukcję. Rację im przyznałem, obciąłem i napisałem drugą wersję - dostępną do niedawna na Inspiracjach.

Trzecia wersja to odmienna rzecz. Materiał poszerzony został o masę rzeczy do sandboxa w Królestwie Lwa i Poza Barierą. O ile sam setting nie urósł, dodatkowy stuff wzięty był wprost z sesji z lat 2009-2013. Materiał jest na tyle "generyczny", że prawdopodobnie zadziała w innych kampaniach OD&D, a może i na innych mechanikach.

Różnice? 77 stron vs 66 stron małego formatu, druga wersja w całości, dodałem cały nowy rozdział Poza Barierą. Są tam, m. in. generatory Listów Gończych, Najmitów, Egzotycznych Trofeów, Obcych, Wydarzeń Globalnych, itp. Zmieniłem tabele Spotkań Losowych i innych dla terenów Poza Barierą - nie spotkamy tam niczego z 3LBB (poza ludźmi, hobbitami, krasnalami i elfami).

Enjoy.

23 listopada 2015

Normalsi w OD&D

3 komentarze
Normal-Men to nieodłączny dodatek każdej wyprawy w Dzicz lub do Podświata. Dave i Gary poświecili im całkiem sporo miejsca w 3LBB, a Menzter jeszcze bardziej rozwinął ich rolę w kampaniach (np. o funkcje społeczne w Miastach). Mamy więc zasady rządzące ich zachowaniem (Morale i Loyality), mamy ideę Krewniaków (jeśli PC żyje, można traktować ich jako N-M) i rzuty na reakcję. Są też wskazówki ile trzeba takiemu zapłacić i skąd go wziąć. W 3LBB brakuje jednak paru rzeczy - funkcji w drużynie i gotowych przykładów na wyekwipowanego Normalsa. W Whitelion dodałem zasady losowania Najmitów (w tym N-M), niemal każdy ma jakiś magiczny stuff. W ostatnim poście nadmieniłem też o funkcjach drużynowych. Poniższy artykuł kategoryzuje ich role w ten sposób, by jak najlepiej pasowali do każdej sesji eksploracyjnej w stylu retro. Są to, rzecz jasna, zasady domowe.

22 listopada 2015

Whitelion: Czarny Król #3

0 komentarze
Uzupełnienie opisu Fortu Irda z mojej domowej kampanii Whitelion.

4 listopada 2015

[ODD] Tajemnice Fortu Dagda #14 – Elektryczne owce wymarzone

7 komentarze
Drużyna postanawia zawrócić. Nikt na nich na górze nie czeka poza prawicową polityką i podatkami. Tu znajdą przecież masę bogactwa i wymordują tabuny Istot Zła Spoza! Wyprawa trwa dalej - i będzie najlepsza!

3 listopada 2015

[ODD] Tajemnice Fortu Dagda #13 – Wdychanie dopalaczy nie szkodzi zdrowiu

0 komentarze
Czwórka śmiałków i Bernard kontynuuje X Wyprawę. Zakrada się do dużej, nieregularnej komory, jakby wyrytej przez ogromnego kretoluda. Tym razem łupy będą ogromne, a trup wrogów będzie słał się gęsto!

1 listopada 2015

OD&D: Solo Dungeon Adventures - podsumowanie

8 komentarze
Przed nami dalsza część X Wyprawy (pojutrze), ale postanowiłem już teraz podsumować ten typ retrogrania. Artykuł podsumowuje doświadczenia / recenzuje połączenie Original Dungeons & Dragons i zasad douzupełniających z 1975 roku, pn. Solo Dungeon Adventures, wydanych przez TSR niecały rok po publikacji pierwszego RPG. Zacznijmy od trzech wad.