4 marca 2016

Kontrakty

W Whitelion, w stolicy Królestwa Lwa - w zależności od Gildii, do jakiej należą Awanturnicy - można otrzymać specjalne kontrakty. Wyższy poziom PC daje im dostęp do większej liczby zadań - wiadomo, sprawdzone stare wygi nie zrobią obciachu danej Gildii. Poniżej kilkanaście gotowców wraz z wynagrodzeniem. Stawki za pomoc to suma GP / głowę. Kontrakty są tylko dodatkiem, który mogą, ale nie muszą powziąć gracze przy okazji własnych wypraw.

[5 GP]
- Młoda dziewczyna z Dzielnicy Mieszkalnej chce zostać Awanturnicą, ale nie ma pieniędzy na spłate dużego długu u karczmarza. Weszła sama do lochów pod tą dzielnicą i nie wróciła. Zlecenie dla Gildii od owego karczmarza.
- W starym, zalanym kościele w Dzielnicy Kupieckiej mieszka stara baba, nikt nie wie jak umie tam przeżyć. Gildia ma ją wybadać i ew. usunąć z tej lokacji.
- Zlecenie Gildii na wyjaśnienie i pomoc przy trwającym pożarze magazynów w Dzielnicy Rzecznej, duszący dym, gorąco, ucieczka meneli i zwierząt. Walka dwóch czerwonych smoków (Very Young), oba proszą PC o pomoc w walce oferując nagrodę.

[20 GP]
- Młody sołtys z Dzielnicy Rzecznej szuka ochotników, którzy położą kres wybrykom ludzi możnego pana. Swawolnicy zapuszczają się do Underworld i wypędzają do dzielnicy nad wejściem dziwne istoty.
- Właściciel domu jest okradany; da PC sporo pieniędzy za ochronę majątku i złapanie złodzieja. Trop wiedzie do miejskiej studni na bazarze Astrae.
- Młody mężczyzna obserwuje Alfara z drużyny, która często włazi do Underworld, zleca morderstwo Gildii za uprowadzenie jego lubej.
- Brak kontaktu z odludną wsią w Lesie Blackmore. Prymitywna wieś, rozpoczyna się zaćmienie, przerażeni wieśniacy winią za to PC i chcą złożyć ich w ofierze. Brak ofiary - magiczna burza, poraża istoty odziane w metal, magiczna kontrola zjawiska przeistacza je w tornado.

[50 GP]
- Szanowany kapłan został przez kogoś otumaniony, zachowywał się skandalizująco, zszedł do Underworld.
- Gromada hobbickich kupców testuje nielegalne wina w piwnicach karczmy, szuka ochrony w trakcie testów, gdyż stwory Underworld w dużych grupach wyłażą tajnymi przejściami. Pilnowanie przez całą noc.
- Oczyścić zagajnik za miastem. Zagajnik opleciony siecią - leże gigantycznych pająków. Pada; szepty w lesie ostrzegają PC by nie ścinali drzew i nie palili ognisk; w innym razie atak Enta.
- Uciekający drwale proszą Gildię o ochronę przed duchami drzew Elfiboru zabijających ludzi; Cztery wielkie dęby, każdy zamieszkany przez piękną driadę. Duchy proszą o pomoc. Grupa drwali złapała jednorożca i uważa, że ma prawo zrobić z nim, co chce.

[100 GP]
- Bogaty handlarz bronią z Fishburga szuka ochrony swej "turystycznej" wyprawy do Underworld pod Astrae; płaci dużo; przemyca broń dla potworów.
- Gildia dostała zlecenie od nieznanego człowieka z fragmentem mapy Underworld. Chce by ktoś tam sie udał i zajrzał do tej części. Ślepy zaułek, półnaga dziewczyna wpada na PC i nagle znika; zero śladów; w śmieciach szkielet z rozbitą głową, odcisk podkowy z herbem Barona Monaghana.
- Zbadać sprawę górskich bandytów z Battleland. Bandyci górscy sprowadzają na ofiary lawiny i dobijają  ocalałych. Patrol straży eskortuje groźnego przywódcę tych bandytę; dalej na szlaku wyrżnięci prawdziwi strażnicy; uprowadzony możny. Strażnicy biorą PC za przestępców, próbują ich aresztować.
- Leże goblinów w tunelach purpurowego robaka na poziomie drugim Underworld, napadają na modlących się w katedrze; nikt nie wie gdzie siedzą. W tunelach wyrżnięta pielgrzymka, pojawia się straż, PC muszą udowodnić, że to nie oni wykończyli pielgrzymów.

[200 GP]
- Bogaty kupiec uważa, że zdradza go żona - oferuje Gildii dużą nagrodę za wybadanie sprawy. Żona ma zejście do Underworld w piwnicy posesji, tam co noc znika.
- Za Mistrzem Gildii podążają koty i szczury, znikają po kilku dniach, gdy pojawia się starzec, prosi go o eskortę do podziemnego sanktuarium. Mistrz oferuje kontrakt członkom gildii. W tunelach pod ziemią starzec słabnie i umiera, prosi jeszcze PC by oczyścili sanktuarium z goblinów, a "Bóg ich wynagrodzi".
- Atakowana ludzka wioska przez migrację gigantycznych mrówek; same kobiety, starcy i dzieci, mężczyźni na wojnie. Astrae wysyła oddział 30 zbrojnych, brakuje dowódcy.

[500 GP]
- Sprawdzić pogłoski o zatopionym w bagnie mieście na Równinach Koni, odkrywanym w lecie przez suszę. Wewnątrz potężny gigant zarażony wilczą lykantropią.

Brak komentarzy: