30 czerwca 2016

Pustkowie Piktów - W Poszukiwaniu Gwiezdnego Metalu

3 komentarze
Kilkutygodniowa, bardzo fajna wyprawa na daleką północ w celu pozyskania meteorytu. Przy okazji eskapady Robert zrobił dobry wgląd w aktualne inwestycje Awanturników. Na końcu duże Okiem Sędziego. Są nowe zgony, kasa na organizowanie ekspedycji i zapasy topnieją, a efekty... sami oceńcie.

26 czerwca 2016

Pustkowie Piktów - Powrót Do Świątyni Seta

2 komentarze
Wyprawa pod bluźnierczą światynię. Chyba najbardziej oldschoolowa eskapada po lochach jak do tej pory. Są skarby, jest leveling! Na końcu porcja uwag z sesji Roberta.

24 czerwca 2016

Pustkowie Piktów - Miliony Monet

0 komentarze
30 odcinek przygód ekip Roberta w howardowskich realiach Hyborii. Dziś kolejna wyprawa pod ziemię. Pojutrze powrót do lochów w większym składzie. Okiem Sędziego także pojutrze. Z ogłoszeń parafialnych: Polskie Tunnels & Trolls obchodzą swoje 1 urodziny. Z tej okazji, do 30 czerwca można nabyć PDF z tą klasyczną RPG za jedyne 3zł! A tu kolejna porcja artykułów o RPG ze stareńkiego Strategy & Tactics.

17 czerwca 2016

Pustkowie Piktów - W Podziemiach Świątyni Seta #2

9 komentarze
II część wyprawy pod świątynię Seta. Nowi kompani, zgony i prastare zło. Na końcu raportu "Okiem Sędziego". Polecam też zerknąć na stareńki blog MidMad z zabawnymi tekstami z sesji. Te, z prowadzonych przez Tsara, grane były na BECMI D&D.

15 czerwca 2016

Pustkowie Piktów - W Podziemiach Świątyni Seta #1

1 komentarze
Pierwsza część opisu jednej z nielicznych (póki co) wypraw do lochów połączonych drużyn hyborejskich Awanturników. Solidnie zaplanowana eskapada i zwrot akcji na końcu. Pojutrze część II i Okiem Sędziego. Polecane na dziś: kolejne arty sandboxowe Oela i Wolfganga.

11 czerwca 2016

Pustkowie Piktów - Za Kilka Złotych Monet Więcej

0 komentarze
Dwudziesta siódma historia jednej z trzech grup Awanturników pałętających się po piktyjskiej Dziczy. Tym razem próbują pracy łowcy głów, widać konkretną motywację i sposób jej wykonania (parcie na złoto / wykonywanie kontraktów). Opowieść drogi, z obowiązkową Oryginalną Taktyką & Rzezią. Na końcu sążniste Okiem Sędziego.

9 czerwca 2016

Prowadzenie OD&D w Hyborii

0 komentarze
Poniżej fragmenty mojej dyskusji warsztatowej z Robertem, autorem zacnych raportów z sesji Original Dungeons & Dragons, rozgrywanych we flagowym świecie Roberta E. Howarda. Przy każdym zagadnieniu znajdziecie trochę porad do wykorzystania w staroszkolnym stylu gry. Na marginesie: wczoraj stuknęła siedemdziesiątka Panu Piotrowi Fronczewskiemu - wszystkiego najlepszego. Jako że mam w sobie, od początku lat 80-tych, "dzikość żółtej pantery", przypominam: PRZED WYRUSZENIEM W DROGĘ NALEŻY ZEBRAĆ DRUŻYNĘ!

7 czerwca 2016

Pustkowie Piktów - O Krok Od Zguby

1 komentarze
Blitz-sesja [z oficjalnego źródła wiem, że grana w plenerze ;) ]. Krótki wypad w Dzicz, całkiem klimatycznie zakończony. Mogło być naprawdę źle... Na końcu raportu, jak zwykle dobre "Okiem Sędziego". Polecane: znakomity tekst o Strategy & Tactics na blogu Błekitny Świt, Tow. Sekretarza KC.

5 czerwca 2016

Pustkowie Piktów - Kurhany & Horrory

5 komentarze
Wbrew pozorom, notka nie o Earthdawnie. ;) Kolejne historie z sesji OD&D autorstwa Roberta. Wątpliwości budzi nowe bóstwo na Hyborii - Sigmar... (WTF?) ;) Pojawiają się mroczne kulty, zaczyna być groźnie (jakby już nie było), a pokąsana noga może pomieszać szyki nawet najlepiej zorganizowanej ekspedycji! Po raz kolejny, bardzo fajne historie i świetny wgląd za ekran Sędziego na końcu. EDIT: blogger rozjechał niemożebnie ten post, już poprawiłem.


3 czerwca 2016

Pustkowie Piktów - Włócznia Kushyty

7 komentarze
Dziś długa włóczęga po piktyjskiej Dziczy w małym, ale "kolorowym" składzie. Druga historia, to nieudany, krwawo zakończony wypad nowej drużyny. Na końcu bardzo dobry wgląd od kuchni w sposób prowadzenia kampanii przez Roberta. Szczególnie polecam ważne przypomnienie, że rzut na losowe spotkanie to nie tylko generator mobów, ale i podręcznikowe "adventure".

1 czerwca 2016

Pustkowie Piktów – Mrówki Spod Ziemi

6 komentarze
Kolejna, dłuższa historia najstarszej drużyny w tej kampanii. Na końcu Robert zamieścił uwagi o prowadzeniu oraz dodał wyjaśnienia, jakich mechanizmów użył w niektórych momentach gry.

Barbara (MR) – młoda adeptka nauk magicznych

Septimus Aurelius (JZ) – szlachcic, b. żołnierz

Rico (JC) – kmiot

Moses (GW) – wojownik o lepkich palcach, prawdopodobnie pochodzenia shemickiego

Jurgen (PC) – prosty żołdak

Tiberius (WG) – syn kupca