28 marca 2017

[Chaosium d100] Trzy Kurtyzany

Biała i Szkarłatna Kurtyzana musi być lojalna swojej Matce Przełożonej oraz cechowi / gildii. Obie doradzają w problemach ich zamożnych klientów. Kurtyzany powinny być życzliwe i pomocne także dla ubogich ludzi. Powinny chronić uczciwych i pomagać w ujęciu nikczemnych. Posiadając moc panowania nad siłami życia każdego człowieka, nie powinny dominować przypadkowych ludzi. Biała Kurtyzana nie gromadzi bogactw, Szkarłatna tylko tyle, by przeżyć. Biała angażuje się w przyziemne życie społeczne, Szkarłatna tylko w wielką politykę danego regionu. Żadna nie może zaangażować się uczuciowo, jest to niebezpieczne zarówno dla Kurtyzany i drugiej strony. Purpurowa Kurtyzana to przeciwieństwo poprzednich i wypaczenie kodeksu cechu. Wiecznie poszukuje własnej drogi wśród tłumu i pożąda mocy swoich jaśniejszych sióstr. Stare idee straciły dla niej znaczenie, liczy się tylko to, czego pragnie i co chce osiągnąć - nawet kosztem innych. Wolność okupiła nienawiścią pozostałych cechów Kurtyzan więc działa ostrożnie, często w ukryciu.

Biała Kurtyzana
Bonus do cech: 2D6+6 DEX; 2D6+6 APP
Status: Poor
Umiejętności: Dodge; Dagger; Grapple; Knwlg: Law; Knwlg: Academic Lore; Insight; Persuade; Language Other; Ride; Literacy. Używa broni tylko z grupy Dagger i Sword (tylko krótkie). Inne w razie wielkiej potrzeby.

Dominacja  (grapple roll): po udanym chwycie CON Kurtyzany spada do 1, pada półprzytomna i nie może użyć mocy, dopóki stracone punkty nie powrócą choćby do połowy (wracają jak PP). Powtórne użycie mocy przed regeneracją spowoduje,  że padnie nieprzytomna na 1D6 dni. Nadmierne korzystanie z Dominacji może spowodować utratę 1D6 SAN. Zdominowany cel służy Kurtyzanie przez tydzień (nic nie zapamięta z tego okresu).

Wykrycie Kłamstwa - działa stale, wymagany jest jednak kontakt wzrokowy.

Biały Szał  - potężna moc wpadania w bitewny szał i dominowania kilku celów na odległość (bez dotykania) na 2D10 minut. Kurtyzana w tym stanie dostaje bonus +20% w walce (łącznie z Dodge) i tymczasowe +10 HP. Jeśli szał minie, a HP spadnie poniżej 0, kobieta umiera. Moc nie jest zazwyczaj do opanowania i wywołania na życzenie. W określonych sytuacjach, Kurtyzana rzuca na SAN, jeśli jej nie wyjdzie, traci określoną przez REF ilość tych punktów i wpada w szał.

Każdy głęboki związek, zakochanie się, pocałunek powoduje stratę SAN. Każda utrata SAN poniżej połowy początkowego stanu wymaga rzutu na POW x5 - jeśli nie wyjdzie, pojawia się permanentny Biały Szał. Kurtyzana traci SAN (poza normalnymi okolicznościami) w przypadku zakochanie się (-1D12 SAN) co tydzień.


Purpurowa Kurtyzana
Bonus do cech:  D8+10 INT;  D8+12 POW
Status: Average - Affluent
Umiejętności: Dodge; Persuade;  Knwlg x2; Literacy; Hide; Stealth; Sense; Spot; Research.

Absorpcja  – Kurtyzana może wyssać moc innej Kurtyzany (POW vs POW) i wzmocnić na stał swoje PP o 1. Ofiara pozbawiona zostaje swoich mocy na zawsze.

Zaklęcia – Posiada 3 zaklęcia na INT x1.


Szkarłatna Kurtyzana
Bonus do cech: D8+10 INT; D10+8 POW 
Status: Cheap - Poor
Umiejętności: Dodge; First Aid; Insight; Hide; Knwlg x2; Literacy; Persuade; Sense; Teach.

Adarah – Szkarłatna Kurtyzana potrafi stworzyć rocznie jedną obrożę pozwalającą zniwelować moc każdego, kto posiada moce magiczne.

Leczące Światło (3) - Zaklęcie to leczy dotkniętą istotę, ale przekazuje rany lub chorobę Kurtyzanie. 

Brak komentarzy: