14 marca 2017

Konfiguracja BRP pod fantasy

Pod postem Wolfganga wywiązała się dłuższa dyskusja o konfiguracji BRP pod jego kampanię fantasy. Poniżej zamieszczam moją konfigurację opcji ze Złotej Księgi, którą wykorzystałem w prowadzeniu gry w tej konwencji, bazującej na komputerowej serii Avernum.


• Wszystkie moce poza Super Powers. Dla graczy dostępne na starcie: Magic oraz Psychic. [bardziej pulpowo]
Hit Locations / Armor by Hit Locations. [wiem, wiem - można wywalić]
Distinctive Features. [fajny dodatek]
Zawody zakazane: Computer Tech, Cowboy, Journalist, Lawyer, Mechanic, Scientist, Technician, Writer. [generalnie: wszystkie zaawansowane, nowożytne / techniczne zawody]
Punkty skilli: 200 profesyjne / 75% max na starcie; INT x5 osobiste / 50% max na starcie.
Power Points = Mana.
Literacy.
Simply Opposite Skill Roll
• Walka: Eliminating Statement of Intents / Initiative Rolls / Power Use in AP (INT + D10).
Allegiances jako Reputacja: Pozytywna vs Negatywna.

Bazowa wysokość skilli do której dodaje się CAŁĄ cechę podstawową (np. STR 14 to +14% do całej grupy niżej posegregowanych skilli; nie pasują mi procenty wyliczane wg Złotej Księgi). Wywaliłem kilka umiejętności, stąd obniżona ilość punktów startowych.

STR
Broń Ręczna
Chwyt [25%]
Pięściarstwo [25%]
Tarcza


DEX
Broń Dystansowa
Jeździectwo [05%]
Powożenie [20%]
Rzucanie [25%]
Uniki [DEX x2%]


CON
Pływanie [25%]
Skakanie [25%]
Wspinaczka [40%]


APP
Dowodzenie [05%]
Występy [05%]


POW
Charakteryzacja [01%]
Nasłuchiwanie [25%]
Spostrzegawczość [25%]
Sztuka [05%]
Tropienie [10%]
Zmysły [10%]


INT
Artyleria
Czytanie / Pisanie [00%]
Etykieta [05%]
Język Obcy [00%]
Język Własny [INT x5%]
Medycyna [00%]
Naprawy [15%]
Nauczanie [10%]
Nauka [01%]
Nawigacja [10%]
Pierwsza Pomoc [INT x1%]
Rzemiosło [05%]
Strategia [01%]
Szulerka [INT + POW %]
Uzdolnienia Techniczne [00%]
Wiedza [01%]
Wycena [15%]


----
Status

1 komentarz:

Ojciec Kanonik pisze...

Mieszałem jeszcze organiczny "rozwój przez używanie" z levelami w stylu The Elder Scrolls, ale to za dużo buchalterii i rozwój cech podstawowych mi nie pasi: http://bialylew.blogspot.com/2010/07/basic-roleplaying-poziomy.html