15 czerwca 2017

[AD&D FR] Rozdział VIII: Królewska Perła

Następna część kampanii rozegranej od 1996+. Pojawiają się nowi gracze z nowymi postaciami. Dezyderiusz i spółka zostają wplątani w kolejną drakę, a nawet dwie – iście szlacheckiego źródła. Do ogólnego rozgardiaszu dołącza młodziutka uczennica miejscowego maga. Burdel, jak to w Waterdeep. Kolejna ciekawostka a propos burdeli w FR: wszystkie "festhalls" ze starych podręczników do Forgotten Realms, u Eda Greenwooda były burdelami. Podpisując umowę na wydanie jego settingu w połowie lat 80, TSR dodało klauzulę o wyeliminowaniu tego typu elementów z przyszłych produktów linii.



Skład:
Dezyderiusz Grim [human Druid NG]
Efrel [human Mage LE]
Fenegir [human Fighter NG]

Boarhead [human Ranger NG]
Atreyu [human Druid CN]
Jan Bez Ziemi [human Fighter LN]
Neril Maedwin [half-elf Fighter/Thief/Mage CG]
Drened Silvertooth [human Thief CG]


17-18 Nightal
Kiedy Boarhead znika bez śladu w okolicznej dziczy, Dezyderiusz Grim rozmawia z Iskanderem. Okazuje się, że archiwista szuka wsparcia dla młodej praktykantki magii z zamożnego, mieszczańskiego domu, Efrel. Odkryła ona jakieś tajemnicze przejście pod pracownią jej mentora Mystenesa. Sam nauczyciel został brutalnie zamordowany nieopodal owego wejścia. Pod domostwem mistrza Efrel mieściła się Świątynia Węża, gdzie kilku kapłanów niewiadomego bóstwa próbowało poświęcić na czarnym ołtarzu młode dziewczę imieniem Livia. Kadzidła i rożne komponenty do rytuału zdobyli z pracowni Mystenesa.

Symbol rodu Wand z Waterdeep
Uwolniona Livia wyjaśnia, że jest wynajętą przez jeden z domów szlacheckich Waterdeep. Jej celem jest odnalezienie Królewskiej Perły, ukradzionej rzekomo przez jakichś renegatów Kuo-Toa z nadmorskiej posesji rodu nobilów. Przywdziawszy swoją zbroję i odzyskawszy sprzęt, Livia dołącza do naszego duetu. Zanim ruszają śladem ryboludzi, zdają relację z akcji pod pracownią Mystenesa Straży Miejskiej. Efrel postanawia także udać się na poszukiwania Królewskiej Perły z racji przymusowego końca jej nauki Sztuki u zamordowanego.

Następnego dnia ruszają ku staremu wrakowisku, dzień drogi na północ od Waterdeep. Po drodze walczą z tłumem martwiaków (przy wsparciu anonimowego księżycowego elfa – undead slayera), poznają niejakiego Robina i Ardę, których łączył lekko sadystyczny romans (Efrel odkryła, że on jest Harfiarzem, a ona Zhentarimką – bywa i tak). Robin i Arda decydują się dołączyć do wypadu na Kuo-Toa.

Pod wieczór docierają na miejsce. Kuo-Toa stawiają zacięty opór, ale jest ich niewielu i na lądzie nie radzą sobie zbyt dobrze. Awanturnicy odkrywają, że oprócz Królewskiej Perły, ryboludzie pojmały i uwięziły kilkunastu ludzi z okolicznych osad. Jeden ze zniewolonych starców ofiaruje Grimowi w podzięce klejnot, będący „okiem lalki”. Stary jest rzemieślnikiem - jubilerem i zmierzał do Waterdeep z tym klejnotem, który zakupił na prezent dla swojej córki jeden ze szlachciców z rodu Wandów.


19-20 Nightal
Powrót nie obywa się bez przygód. Na drużynę, a właściwie na Robina spada nieznany assassin. Arda poświęca się dla niego, ale oboje giną od trucizny. Efrel usypia wroga, a Grim go dobija, pomimo protestów Livii. Zabójca nie miał języka, a na sygnecie schowanym za pazuchą widniało godło Luskanu. Nie kontynuując tej sprawy, pochowali dziwną parę i zabójcę. 

Na miejscu Livia żegna się z Awanturnikami i przy okazji poznają jej brata Fenegira (i kuzyna Iana Bancrofta) – krzepkiego wojownika z Daggerford. Dzielą się po równo złotem za Królewską Perłę oraz „oko lalki”, a Fenegir decyduje się dołączyć do duetu. Rankiem następnego dnia Dezyderiusz znajduje lakoniczny list pożegnalny od Efrel. Druid postanawia udać się na zwiedzanie miasta i zawitać do lokalnej kaplicy Chauntei celem dowiedzenia się, czy Bogini Matka jest z niego zadowolona (przy okazji rzucić trochę złota „na tacę”). Młody Fenegir został sam w Gentle Tentacle, w którym to burdelu pojawiła się para niezupełnie normalnych drowów...

Brak komentarzy: