7 lipca 2018

[OD&D] "Gurczen ledwo uszedł z życiem"

Hola, wędrowcy! Mój brak aktywności na blogu nie jest równoznaczny z porzuceniem RPG. Nie bardzo mam czas i ochotę na pisanie raportów, i to się raczej nie zmieni, przynajmniej nie w dającym się przewidzieć czasie. W każdym razie po zakończeniu Karmazynowej Toni i krótkim odpoczynku rozpocząłem kolejną, czwartą już kampanię OD&D. Akcja osadzona jest w Piekle – wielkim mieście, które przypomina miasta starożytnej Mezopotamii. Życie znaczy tu tyle, co splunięcie, na porządku dziennym jest niewolnictwo, ofiary z ludzi i kult chaotycznych demonów Barłogów, które zamieszkują wznoszący się w centrum miasta gargantuiczny ziggurat. Czarne galery wyładowane zakutymi w stal wojownikami prują fale, by siać grozę w położonej za morzem Krainie Baśni, praworządnym królestwie zamieszkanym przez Naród Polski. Po ulicach Piekła i w prastarych lochach pod nimi włóczą się śmiałkowie, ludzie-nieludzie, megafauna, żywe trupy, roboty i rozmaite maszkarony. Jeden z graczy na bieżąco prowadzi kronikę, z której wyimek niniejszym publikuję. Uwaga – czytacie na własną odpowiedzialność, momentami niepokojące, wulgarne i drastyczne!



26 dzień Wyprawa po Posąg Żaby 
- zaopatrzenie i podziemie; nazgula nie ma w pomieszczeniu! zwój poszedł się jebać; postument nie do ruszenia bez specjalisty 
- wyjście; konsultacje z kamieniarzem; zejście z nowym orszakiem  
w komnacie jaszczuroludzie z posągiem! zajebaliśmy ;) smutna Żaba sprzedana za 9000 złota 

27 dzień Wyprawa po TROLLA 
- kula ognia od Cyryla rozświetliła i mocno uszkodziła trolla, resztę obrażeń zadali strzelcy i miotacze olei; w sekrecie trolla 2000 GP; w drodze powrotnej zaatakowani przez mrówki – pogrom wśród najemników (5 usieczonych), ucieczka tragarzy; sformowanie linii i starcie – mrówki padły 

28 dzień Wyprawa z Płodem
- Dalibor zabija dziwkę w ciąży i wyciąga z niej płód; idziemy do Dziada Przy Źródełku, Dalibor daruje ciałko, a ten przedstawia się jako: Vazilees Papatryfon i umożliwia napicie się z magicznego źródełka; Dalibor pije i zostaje zdezintegrowany!
- dołącza Gabor – antykleryk – momentalnie nawiązuje romans z Wolfgangiem 

29 dzień Wyprawa z Dupy 
- wchodzimy i na Gurczena spada zielony śluz! wyżera cały jego ekwipunek i chuj! Gurczen ledwo uszedł z życiem. Spotkanie z biskupem – pogawędka i wyjście.
- ponowne zejście i spotkanie z hobgoblinami, jatka – jeden zauroczony, dwóch ogłuszony.

OKIEM SĘDZIEGO

Myślę, że te kilka akapitów, zanotowanych ołówkiem w trakcie sesji, a przytoczonych tu bez żadnych zmian, dobrze pokazuje specyfikę kampanii. Jak dotąd odbyło się osiem sesji (zaczęliśmy 3 maja). W świecie gry rozpoczął się trzydziesty dzień, licząc od momentu przybycia drużyny do Piekła.

Śmiałkowie dostali zakaz opuszczania miasta, eksplorują zatem podziemia i niekiedy usiłują intrygować na powierzchni. Akcja jest wartka, a sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie. Każdy dzień jest na wagę złota – dosłownie, bo pod koniec miesiąca zjawia się poborca podatków, by wyegzekwować należną daninę. Kto nie będzie miał wymaganej sumy, popada w niewolę. W ogóle handel niewolnikami stał się podstawowym zajęciem drużyny, która regularnie łapie w lochach, wyprowadza na powierzchnię i sprzedaje na targu co tylko się nawinie.

W czasie opisanej powyżej sesji zabito następujących przeciwników: 11 reptilianów (HD 2+1), 1 zielony śluz (HD 2), 9 hobgoblinów (HD 1+1), 1 trolla (HD 6+3), 6 wielkich mrówek (HD 2), 5 wielkich jaszczurek (HD 3). Zdobyto 12 400 GP. Mocnym tąpnięciem była bezpowrotna śmierć herosa Dalibora Zabójcy Robotów. U boku drużyny zginęło sporo najemników, ale kto by tam o nich pamiętał (And that's how it is for a soldier).

Mechanicznie opieram się na 3LBB, ale wprowadziłem dwie poważne zmiany w oparciu o świetne Empire of the Petal Throne prof. Barkera. Po pierwsze korzystam ze znakomitej zasady Damage Dice, dzięki której wysokopoziomowe postaci zadają więcej obrażeń słabszym przeciwnikom. Po drugie po każdym awansie istnieje 10% na podniesienie losowej cechy o 1 punkt.

Nie publikuję planów podziemi, bo korzystam z gotowców. Samodzielnie stworzyłem klucze, tabele spotkań i tzw. innych przygód oraz wydarzeń w mieście.

Statystyki postaci po ostatniej przygodzie:

Myrmidon Gurczen
F-M 6 STR 11 INT 13 WIS 10 CON 10 DEX 15 CHA 10 HP 22

Zawadiaka Tomasz Wieczór
F-M 5 STR 12 INT 11 WIS 11 CON 16 DEX 7 CHA 7 HP 18

Zły Kurat Wolfgang Paszczak
A-C 5 STR 13 INT 12 WIS 17 CON 12 DEX 10 CHA 15 HP 12

Teurg Harkon
M-U 4 STR 13 INT 15 WIS 11 CON 8 DEX 14 CHA 15 HP 8

Fight on!

Brak komentarzy: