4 sierpnia 2018

Campaign Goes On #2

Przy próbie odtworzenia zależności pomiędzy Chainmail a OD&D (a są one niewielkie), przy zamiarze pozbycia się d20 i powrotu do różnych wariacji Arnesona sprzed oficjalnego wydania 3LBB, sprawa nie jest łatwa. Na sieci jest kilka propozycji łączenia obu gier. Zważywszy jednak na styl gry Dave'a, wiadomo nie od dziś, że jakiekolwiek zasady, które stosował, nie były permanentną częścią Blackmoor. Zmieniały się z sesji na sesję. Poniżej zamieszczam tabelę sejwów, opartych bazowo na pojedynczym z Chainmail i rozwiniętych w różnych źródłach. Zaznaczam, że nie da się przenieść prawdopodobieństwa i dokładnych wartości z d20 na 2D6 (wiem, wiem - truizm). Jest to więc mój wariant, wywiedziony z obu gier.



2 komentarze:

Kasmizar pisze...

Offtop. Dorwałem "Tunnels & Trolls". Jak uważasz, czy jest sens pokazywania swoim graczom starej szkoły na podstawie tej gry? Może inny typ, bo rozwiazanie walki jest bardzo proste (może nawet zbyt prostackie).

Jarl pisze...

Jasne, że tak. A jeśli chcesz pokazać starsze rozwiązania (i w nieco innej formie niż OD&D/T&T) to ściągnij i poprowadź Game Of Dungeon VanGrassteka. Obie gry w łatwy sposób mogą wprowadzić zółtodzioby w oldschool, przy założeniu, że nie pokazują całości (tylko "dungeon") specyfiki rozgrywki w tamtym stylu. Są proste, bez rozlicznych procedur eksploracyjnych i wymagającej mechaniki.