Podsumowanie całej mechanicznej kompilacji rozwiązań z gier wydanych w i sprzed 1974 roku. Z jednym małym wtrętem z BRP. Zrezygnowałem ze zmieniania liczby i znaczenia podstawowych cech na te z np. wczesnego Blackmoor czy ich braku, jak w Game of Dungeon. .
SAVING THROW (CM / Arneson / Bath / BRP / OD&D)
Jeden sejw: na 2D6 (odp. psychiczna, zwinność); uzależniony od poziomu PC.
Drugi sejw: oryginalny withstand (odp. fizyczna, wytrzymałość); wyliczany CON x5
HITS (Arneson / GoD)
Zamiast Accumulative Dice / HP. HITS równe jest HD istoty + pancerza u PC, ludzkich / nieludzkich najmitów. AC:7 +2H / AC:5: +4H / AC:3 +6H. +1H z tarczy. Zbroje psują się.
CHOPS (Arneson / CM / GoD)
Liczba chops = HD mobów lub FC postaci klasowych; +/- modyfikuje to-hit; HD przeciwnika nie wpływa na #chops. Wybór liczby ataków na określonych poziomach przysługuje wszystkim 6 klasom z 3LBB. Np. F-M 3 atakuje jak 3 Men lub jak Hero -1 (4 chops -1 każdy).
STYLE WALKI (Phylotomy's Musings, fora retrogamingowe)
- Broń + Tarcza: +1 AC oraz +1 HIT noszącego
- Dwie Bronie: +1 to-hit / rundę
- Broń Dwuręczna: +1 HIT / rundę
4 komentarze:
W sumie szkoda, że nie zdecydowałeś sie na rewizję cech. Powrót do ich losowania za pomocą 2d6 nie tylko odświeżyłby grę, ale i współgrał z mechaniką walki.
Zastanawiam się nad tym, ale jak wiesz, już jest tego tyle do testowania, a ciężko mi się przerzucić na 2D6 bez HP i pilnować szczegółów. :D Ale fakt, pomyśleć nad tym trzeba i powrócić do relacji i artykułów o statsach sprzed OD&D.
A co z Vancian magic? Bo to - obok cech i walki - najważniejszy filar gygaxianizmu ;)
To akurat zostawię, bo od zawsze lubiłem, działało i nie znoszę Magic Pointsów ;)
Prześlij komentarz